×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ورود اولین کشتی از محموله ۷۵ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان به چابهار

تجارت گردان | ورود اولین کشتی از محموله ۷۵ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان به چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با ورود اولین کشتی حامل گندم اهدایی کشور هند به افغانستان از طریق بندر چابهار؛ سفیر کشور افغانستان در ایران از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید و از همکاری سازمان بنادر قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی درباره ورود اولین کشتی از محموله ۷۵ هزار تن گندم اهدایی هند، افزود: کشتی نگار، حامل ۲۰۳ دستگاه کانتینر ۲۰ فوت اولین محموله کمک های بشردوستانه و دهمین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان است  که از  بندر کاندلای هند، وارد بندر شهید بهشتی شد.

وی ادامه داد: این محموله حدود ۵ هزار تن گندم اهدایی دولت هند به افغانستان است که پس از تخلیه که فرایند آن به سرعت در حال انجام و رو به اتمام است از طریق مرز میلک به افغانستان ترانزیت می شود.

عبدالغفور لیوال؛ سفیر کشور افغانستان در ایران که همزمان با ورود محموله گندم  از بندر شهید بهشتی و فرآیند تخلیه بازدید کرد، گفت: اولین محموله ۵ هزار تن گندم از مجموعه ۷۵ هزار تن گندمی است که قرار است از طریق بندر چابهار به افغانستان ترانزیت شود.

وی از دو کشور دوست هندوستان و کشور دوست و همسایه؛ جمهوری اسلامی ایران در انتقال و ترانزیت گندم در شرایط بسیار سخت، مهم و حساس کنونی که منطقه و جهان از بحران شیوع بیماری کرونا در رنج است تشکر و ابراز امیدواری کرد که تا با همکاری ایران، این گندم هر چه سریعتر به افغانستان برسد.

سفیر افغانستان در ایران همچنین  از مسئولین جمهوری اسلامی ایران خصوصا سازمان بنادر و دریانوردی و مسولان بندر چابهار که با سرعت فرآیند تخلیه و بارگیری را انجام می دهند، تشکر کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.