×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
ورود مراجع قضایی به شرکت‌های زیان‌دهی که به سهام‌داران سود می‌دادند/ انتقال دو شرکت از تابلوی نارنجی به زرد در فرابورس

تجارت گردان | ورود مراجع قضایی به شرکت‌های زیان‌دهی که به سهام‌داران سود می‌دادند/ انتقال دو شرکت از تابلوی نارنجی به زرد در فرابورس

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایلنا درباره وضعیت بازار پایه پس از اعمال اصلاحات و طبقه‌بندی شرکت‌ها، اظهار داشت: از همان ابتدای اجرای اصلاحات بازار پایه به تمامی فعالان بازار اطمینان دادیم که سودآوری شرکت و سهام داران، فروش، هزینه، گردش وجوه نقد آزاد، اشتغال و درآمد شرکت‌ها تغییری نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه هیچ ریزساختاری در بازار نمی‌تواند بر فعالیت شرکت‌ها اثر بگذارد، گفت: قبل و پس از اجرای این اصلاحات چندین جلسه در مجلس درباره این موضوع برگزار شد و خوشبختانه گزارش‌های تکمیلی را به نمایندگان ارایه کردیم و بر این اساس تصمیمات گرفته شد و توانستیم دغدغه‌های سهام‌داران و ابهامات این اقدام را برطرف کنیم.

مدیرعامل فرابورس درباره تعیین تکلیف شرکت‌هایی که در عین زیان‌دهی برای سهام‌داران سوددهی داشتند، افزود: یکسری مباحثی در این زمینه وجود دارد که از مراجع قانونی این موضوعات را پیگیری می‌کنیم.

هامونی ادامه داد: در حال حاضر در بورس ایران ۱۲ میلیون سهام‌دار حضور دارد و بورس ایران یکی از مردمی‌ترین بورس‌های دنیا محسوب می‌شود.  

وی با اشاره آثار اصلاحات قوانین بازار پایه در همین مدت کوتاه اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به رنگ‌بندی‌هایی که درباره وضعیت شرکت‌ها در بازار پایه انجام شد معاملات از شفافیت بالاتری برخوردارند به طوری که در همین مدت کوتاه برخی از شرکت‌ها با اعمال محدودیت‌های قانونی در تابلو زرد پذیرش گرفتند و شرکت‌ها خود را با رژیم مالی که برقرار شده وفق دادند و در تابلوی اصلی پذیرش شدند.

هامونی گفت: براساس دستورالعمل جدید برای برخی نماد‌ها با صف خرید و فروش مواجه هستند و طبق برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده، تعداد حراج‌ها یا دامنه نوسان را تا دو برابر و سقف ۵ درصد اضافه می‌‌کنیم تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل فرابورس با اشاره به تغییرات انجام شده در مدت زمان اعمال اصلاحات قوانین بازار پایه گفت:  در دو هفته گذشته دو شرکت از تابلوی نارنجی به زرد منتقل شدن و همچنین سه شرکت از تابلو زرد منتقل و در تابلوی اصلی بازار اول و دوم بازار پایه پذیرش شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.