×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ورود کامیون‌ها به تهران ممنوع شد/پایتخت در آستانه موج تازه آلودگی

تجارت گردان | ورود کامیون‌ها به تهران ممنوع شد/پایتخت در آستانه موج تازه آلودگی

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، نشست هماهنگی محیط زیست استان تهران در آستانه ورود به موج بعدی آلودگی هوای تهران برای برنامه ریزی و پیش بینی تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از افزایش و انباشت آلاینده‌های هوا در هفته پیش رو، عصر امروز چهارشنبه ۲۷ آذرماه در محل اداره محیط زیست تهران برگزار شد.

سعید محمودی در تشریح برنامه‌ها و تصمیمات محیط زیست استان در این خصوص گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر پایداری هوا در روزهای پیش رو، محیط زیست استان تهران با عنایت به اختیارات قانونی و ذاتی خود تصمیم گرفت تا اقداماتی را برای روزهای آینده پیش بینی کند.

وی افزود: بر این اساس فعالیت معادن شن و ماسه و آسفالت و تمامی فعالیت‌های معدنی و بتونی و حتی ریخته گری‌ها از امشب برابر ابلاغی که از سوی محیط زیست انجام می‌شود تا اطلاع بعدی ممنوع خواهد بود.

محمودی ادامه داد: همچنین ورود کلیه کامیون به غیر از حاملین مواد سوختی به شهر تهران ممنوع خواهد بود و انتظار داریم این موضوع به طور دقیق از طریق پلیس راهور پیگیری و انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به توقف فعالیت دو واحد سیمان در روزهای اخیر که اقدام به استفاده از سوخت مازوت کرده بودند اظهار داشت: ممنوعیت استفاده از هرگونه سوخت، غیر از سوخت مجاز به واحدهای صنعتی ابلاغ می‌شود و اینگونه واحدها به هیچ وجه حق استفاده از سوخت مازوت را نخواهند داشت.

وی همچنین تصریح کرد: گشت‌های محیط زیست از امشب به طور شبانه روزی خواهد بود و با هرگونه تخلف واحدهای آلاینده برخورد قانونی خواهد شد.

محمودی افزود: توقف اتوبوس‌های روشن در ترمینال‌ها و جایگاه‌های اتوبوس رانی شهری و بین شهری ممنوع بوده و انتظار می‌رود شرکت اتوبوس رانی در این خصوص نظارت و اقدام لازم را انجام دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران همچنان بر معضل پسماند سوزی‌های حاشیه شهرهای استان تاکید کرد و گفت: همکاران ما در گشت‌ها و پایش های خود به این موضوع توجه خاصی داشته و خواهند داشت و انتظار ما از شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و ایستگاه‌های آتش نشانی در سطح استان این است که در این موضوع همکاری لازم را با محیط زیست داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت توجه بیش از پیش به سلامت شهروندان بیان کرد: در صورت شرایط اضطرار آلودگی هوا و حتی پیش بینی این موضوع، تصمیمات بعدی با هماهنگی کارگروه اتخاذ و ابلاغ خواهد شد.

بر اساس تصمیم امروز هیأت دولت، مقرر شد از ورود خودروهای آلاینده به خصوص خودروهای اسقاطی به محدوده کلانشهرها جلوگیری شود. همچنین عدم استفاده صنایع بزرگ حاشیه کلانشهرها از سوخت مازوت در زمان وارونگی هوا و عدم فعالیت صنایع آلاینده در زمان وارونگی هوا از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز هیأت دولت بود. هیأت دولت همچنین در این نشست بر ضرورت بررسی مجدد و تصمیم گیری در خصوص طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی و همچنین گازسوز کردن هرچه سریع‌تر خودروهای حمل و نقل عمومی با همکاری وزارتخانه‌های نفت و صمت تاکید داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.