×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
وزارت راه و شهرسازی درصدد کاهش هزینه‌های ساخت مسکن است 

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ابوالفضل نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست تخصصی مدیریت زنجیره تامین مصالح از معدن تا ساخت با اشاره به کاهش هزینه ساخت مسکن گفت: نگاه وزارت راه و شهرسازی این است که تا حد ممکن هزینه‌های ساخت مسکن را کاهش دهد.

نوروزی افزود: در این راستا یکی از بزرگترین هزینه ها، هزینه تأمین زمین است که در نهضت ملی مسکن صفر شده و زمین ۹۹ ساله ارائه شده است.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در نهضت ملی مسکن ۵۰ هزار هکتار زمین تامین شده و همچنین به ۴۰۰ هزار متقاضی، زمین واگذار شده است.

بیش از ۵۰ درصد هزینه مسکن مربوط به مصالح است 

وی یادآور شد: اگر قیمت مصالح ساختمانی افزایش پیدا کند قیمت مسکن هم افزایش می‌یابد، از سوی دیگر باتوجه به واگذاری ۹۹ ساله زمین، حدود ۵۳ درصد هزینه مربوط به مصالح است و هزینه پروانه ساخت و بیمه و نظام مهندسی و غیره نیز ۲۵ درصد تخمین زده شده است.

به گفته نوروزی هزینه کارگر ۲۳ درصد است و هزینه فولاد که از اهم مباحث این جلسه است به طور متوسط ۱۶ درصد است.

وی اظهار کرد: در ایران اگرچه قیمت فولاد با یارانه های انرژی است اما در نهایت با قیمت جهانی مساوی است و به دست مصرف کننده می رسد.
سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی رویکرد وزارت راه و شهرسازی را کاهش این هزینه‌ها دانست تا در نهایت در ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن تسریع شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.