×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
وزارت نفت با تخصیص سوخت ارزان به شناورهای تفریحی موافقت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، علی اصغر شالبافیان به اهمیت و ضرورت هر چه سریع‌تر توسعه گردشگری دریایی به تلاش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جهت رفع مشکل هزینه سوخت کشتی‌های تفریحی به عنوان یکی از مهمترین معضلات پیشبرد اهداف این صنعت اشاره کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در حال حاضر چندین کشتی بزرگ تفریحی در آب‌های جنوبی کشور که توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی خریداری و آماده فعالیت هستند به دلیل گرانی بیش از اندازه سوخت، قادر به فعالیت گردشگری نیستند.

وی گفت: بر اساس تقاضای مکرر فعالان بخش خصوصی در صنعت گردشگری دریایی مبنی بر کاهش هزینه‌های سوخت و فراهم شدن امکان استفاده از سوخت یارانه‌ای برای قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این موضوع به طور جدی پیگیری کرد.

شالبافیان اذعان داشت: با توجه به برگزاری جلسات متعدد از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با وزارت نفت، استفاده از سوخت یارانه‌ای برای قایق‌ها، شناورها و کشتی‌های تفریحی دارای مجوز گردشگری دریایی در مسیرهای داخلی با همکاری وزارت نفت و پیگیری‌های مستمر وزارت میراث فرهنگی امروز به تصویب رسید.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خاطرنشان ساخت: بدون شک تصویب این مهم، یکی از بزرگترین دغدغه‌های فعالین گردشگری دریایی را برطرف کرده است و باعث انگیزۀ مجدد برای فعالیت شناورهای تفریحی در آب‌های کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امکان استفاده از سوخت یارانه‌ای برای شناورهای گردشگری امروز که جز روزهای پایانی سال محسوب می‌شود، به تصویب رسیده است، عنوان کرد: احتمال می‌رود ابلاغ آن به سال آینده موکول شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: امیدواریم بعد از ابلاغ این مصوبه مهم و تأثیرگذار در صنعت گردشگری دریایی کشور که از نظر اجرایی در حوزه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیست، شاهد رفع مشکلات صنعت توریسم دریایی کشور باشیم.

شالبافیان بیان داشت: امید می‌رود با توسعه صنعت گردشگری دریایی در آب‌های شمالی و جنوبی کشور شاهد تحولی چشم گیر در زمینه صنعت گردشگری کشور باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.