×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
وزیر بهداشت: پیک کرونا در خوزستان تا چند روز دیگر افت خواهد کرد

تجارت گردان | وزیر بهداشت: پیک کرونا در خوزستان تا چند روز دیگر افت خواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت بهداشت، سعید نمکی در نشست با مجمع نمایندگان استان خوزستان افزود: در خوزستان با اپیدمی نسبتا سنگینی روبه‌رو هستیم و تنها راه نجات، همدلی، وفاق و هماهنگی است و باید دو کار مهم انجام دهیم؛ اول آموزش به مردم برای حفظ فاصله و رعایت پروتکل‌ها در مشاغل و مردم و دوم به هم کمک کنیم تا این موج بیماری را سپری کنیم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: من به خاک خوزستان مدیونم و پای همه مردمان این استان را می‌بوسم. افتخار داشتم که روز سوم جنگ تحمیلی، در منطقه حضور داشتم و با صحنه‌هایی که در خوزستان دیدم، تمام عمرم، خودم را به این استان مدیون می‌دانم.

وی ادامه داد: همواره فکر می‌کردم اولین جایی که بعد از جنگ باید آباد شود، خوزستان است. رشادت، شجاعت و از خودگذشتگی مردم خوزستان بی نظیر بود. خودم را به عنوان سربازی کوچک، خدمتگزار کوچک مردم خوزستان می‌دانم. اولین موارد ابتلا به کووید۱۹ در خوزستان که گزارش شد، به همکارانم تاکید کردم که خوزستان را دریابید چون با همه استان‌های کشور از نظر اقلیم و فرهنگ متفاوت است. خوزستان را خوب می شناسم و در سیلاب های سال گذشته دوبار به این استان سفر کردم و حتی یک مورد اپیدمی بیماری در این استان نداشتیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: برای جمهوری اسلامی ایران افتخار است که با وضعیت اقتصادی نامناسب و تحریم های ظالمانه آمریکا، جنگ تمام عیار با کرونا را مدیریت کردیم و یک نفر هم در بیمارستان سرگردان نشد و حتی یک اتباع بیگانه هم معطل نماند. در اکثر کشورهای اروپایی میزان تخت به ازای هر هزار نفر، بیشتر از ۶ و ۷ است، اما در ایران ۱.۶ تخت است.

نمکی ضمن تاکید بر توجه خاص وزارت بهداشت به استان خوزستان در حوزه مقابله با کرونا، اظهار کرد: اورژانس هوایی حق بهبهان، مسجد سلیمان و ایذه است و از امروز این سه پایگاه مصوب می شود و قراردادهای مورد نیاز به زودی منعقد خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.