×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | وزیر راه: توسعه سرخس بر پایه ترانزیت خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، محمد اسلامی روز پنجشنبه در بازدید از پایانه مرزی سرخس در جمع خبرنگاران افزود: کمیته های مشترک با کشور ترکمنستان در خصوص تعمیق روابط ترانزیتی جلسات متعددی برگزار کرده و خواهند کرد که امید است علاوه بر تاثیرات ملی به واسطه توسعه ترانزیت، اثرات مثبتی هم بر اقتصاد محلی بگذارد.

وی همچنین به پل بتنی تازه ساخته شده در مرز سرخس نیز اشاره کرد و ادامه داد: افتتاح این پل نیازمند پیگیری های مرزی است و  همین ماه کمیسیون مشترکی در ترکمنستان تشکیل می شود و این پیگیری های به انجام می رسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پیمانکارتخریب پل قدیم توسط سازمان راهداری انتخاب شده و توافقات لازم در این باره با ترکمنستان برای حضور مسئولان جهت افتتاح در حال انجام است.

اسلامی افزود: درباره تکمیل باند دوم جاده مشهد – سرخس نیز گفت: بخشهای باقی مانده از این جاده به خصوص در بخش رضویه دارای حجم ترافیکی بالایی است که با توجه به فعالیت واحدهای شن شویی در آن منطقه ازدحام و تردد و حوادث جاده ای را موجب می شود.

وی ادامه داد: مناقصه برای تکمیل باند دوم این جاده برگزار و پیمانکاران با کفایت برای تکمیل طرح انتخاب خواهند شد و البته در بقیه مسیر نیز پیمانکاران خوبی در حال فعالیت هستند و برنامه ریزی شده است تا بتوانیم تا پایان کار دولت، راه ایمنی را به مردم منطقه تحویل دهیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین ضمن تسلیت به خانواده های داغدار حادثه قطار در زاهدان افزود: کمیسیون بررسی سوانح راه آهن در خصوص این حادثه تشکیل شد و مدیران راه آهن هم اکنون در محل سانحه هستند و دلایل وقوع این حادثه پس از بررسی های کمیسیون مربوطه اعلام خواهد شد.

اسلامی گفت: شمار جانباختگان این حادثه چهار تن است و ۳۰ نفر نیز بستری و ۱۵۹ نفر هم به شکل سرپایی مداوا شدند.

قطار زاهدان – تهران دیروز بعد از ظهر در منطقه “شورو” زاهدان بر اثر گرفتگی ریل با ماسه بادی از راه آهن خارج و یکی از واگن‌های آن واژگون شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.