×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش تجارت گردان به نقل از خبرگزاری میزان – «رستم قاسمی» در مراسم ورود ۵۲۶ دستگاه ناوگان تولید داخل و بازسازی و بهسازی‌شده شبکه ریلی گفت: در حوزه حمل‌ونقل که یکی از حوزه‌های مهم کشور است به دلایل متعددی عقب‌ماندگی جدی داریم که بخشی به مسائل بین‌المللی بازمی‌گردد و امروز ما شرایط خوبی نداریم. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: با طرح تحول حمل و نقل که هنوز در دست بررسی است، کشور طی دو سال آینده تحول جدی را به دنبال خواهد داشت این طرح به مقامات کشور ارائه داده شده و امیدواریم نهایی شود. وی بیان کرد: حجم باری که به خصوص در کشور‌های همسایه و کشور‌های دورتر وجود دارد می‌تواند سهم قابل توجهی از درآمد کشور را به خود اختصاصی بدهد.

 قاسمی تأکید کرد: توسعه زیرساخت‌ها نیازمند اعتبارات زیادی است و با بودجه فعلی وزارت راه و شهرسازی امکان رسیدن به این زیرساخت‌ها وجود ندارد. وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: اگر بخواهیم در حوزه حمل‌ونقل به تحول برسیم باید در حوزه حمل ونقل ریلی با روش‌های دیگر به این پتانسیل نهفته در کشور دست پیدا کنیم.

 وی در ادامه گفت: هندی‌ها برای انتقال بار از روسیه به این کشور بیش از ۵۰ میلیون تن بار جابجا می‌کنند که امروز از روسیه به چین انتقال داده می‌شود. قاسمی گفت: ما نیاز به واردات نداریم و اجازه واردات هم نخواهیم داد. برنامه‌ای داریم تا طرح تحول حمل‌ونقل ایجاد و منابعی ایجاد کنیم که واگن‌ها در بخش باری و مسافری به میزان لازم ساخته شود. 

وزیر راه و شهرسازی افزود: با طرحی که هنوز در دست بررسی است، کشور طی دو سال آینده تحول جدی را به دنبال خواهد داشت. این طرح به مقامات کشور ارائه داده شده و امیدواریم نهایی شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حوزه ریلی به روش‌های فعلی تحول حمل و نقل ممکن نیست؛ به اندازه کافی ثروت در کشور وجود دارد و ما به مجوز‌ها نیاز داریم.قاسمی گفت: برای بخش آزادراهی فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردیم و قصد داریم شیرین‌سازی سرمایه‌گذاری را انجام دهیم و مالیات‌ها را حذف کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.