×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
وزیر میراث دولت سیزدهم در اجرای قانون و تحقق مطالباتِ معوقه جسور باشد

با نزدیک شدن به پایان کار دولت دوازدهم، حدس و گمان‌های زیادی در رابطه وزرای کابینه سیزدهم زده می‌شود؛ در دولت دوازدهم برای نخستین بار بود که میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارای وزارت‌خانه شد. نمایندگان مجلس دوره پیش با دیدگاه‌های متفاوتی اقدام به ایجاد این وزارت‌خانه کردند. حالا هر سه حوزه یعنی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارای یک وزارت‌خانه شدند. شیوع کرونا و تحریم و یا تازه‌کار بودن این وزارت‌خانه نتوانست بسیاری از توقع و خواست‌های فعالان این حوزه را پاسخ دهد.

حالا مردم و فعالان خصوصی این سه حوزه امیدوارند با ورود وزیری قدرتمند در کابینه دولت، میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در جایگاه واقعی اش قرار بگیرد.

جایگاه درست این سه حوزه زمانی است که این سه بخش، دیگر نه تنها منتظر کمک‌های دولتی نباشند بلکه در جایگاه کمک به دولت نیز قرار گیرند.  

حسین بختیاری رئیس هیات مدیره و مدیر عامل مجمع هنرمندان صنایع دستی به نمایندگی جمعی از فعالان و تشکل های غیردولتی کشور ویژگی های وزیر مطلوب برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از نظر این صنف برشمرد.

وی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در پاسخ به پرسشی مبنی بر ویژگی و خصوصیات وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: وزیر مربوطه از نگاه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی، فعالان و مدیران تشکل های غیردولتی، باید دارای تعهد، تخصص، آگاهی، تدبر، فرانگری، دلسوزی، مردم مداری، آشنا به امور بخش های سه گانه، مهارت و کارآمدی باشد.

بختیاری جسور بودن برای تحقق مطالبات بخش های مربوطه، قدرت تفکر و مشاوره با بدنه حوزه های سه گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حسن اعتماد به بخش های غیردولتی و ذکاوت و تیزهوشی برای رهبری این وزارتخانه استراتژیک را دیگر ویژگی های وزیر مذکور بر شمرد و گفت:‌ وی باید در انتخاب معاونان بخش های مرتبط با فعالان بخش خصوصی و تشکل های غیردولتی جهت پیشبرد اهداف وزارتخانه دقت و مشاوره های لازم را کسب کند و از ظرفیت و توان بخش خصوصی برای برون سپاری و تحقق اهداف قانونی وزارتخانه بهره گیرد.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل مجمع هنرمندان صنایع دستی گفت: وزیر میراث فرهنگی دولت سیزدهم باید در اجرای قوانین معوقه جسارت و صداقت داشته باشد، تحول گرا، قانونمند، مخلص، متعهد، متواضع و پاسخگو باشد. در اجرای مطالبات معوقه بخش های مربوطه تسریع و برای ارتقاء وضع موجود تلاش کند، در این ارتباط تشکل های غیردولتی صنایع دستی و فعالان و پیشکسوتان این حوزه گزینه هایی را مد نظر دارند که در صورت تمایل رئیس جمهور منتخب به ایشان معرفی خواهند کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.