×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳ خرداد , ۱۴۰۳
وزیر نفت عربستان: اصلاح توافق اوپک پلاس به همراهی اعضا بستگی دارد

به گزارش امروز خبرگزاری «فرانس پرس» عبدالعزیز در این «وبینار» گفت: با توجه به اتفاق نظر همه، ما می‌توانیم در مسیر اصلاح توافق‌نامه کاهش تولید نفت، مطابق آنچه در آینده انتظار می‌رود، حرکت کنیم.
وی گفت: وزرای انرژی و سایر تولیدکنندگان بزرگ در «اوپک» متعهد به توافق برای کاهش تولید در ماه اوت (مرداد) بودند و تأکید کردند که تنها رعایت دقیق قوانین می‌تواند ثبات قیمت‌ها را که پس از شیوع «ویروس کرونا» سقوط کرده است، به وضعیت عادی بازگرداند.
وی در این نشست مجازی ابراز امیدواری کرد که با تولید واکسنی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، اقتصاد جهانی بهبود یابد.
براساس مفاد توافق اوپک پلاس در ماه آوریل (فروردین) که شامل کشورهای اوپک و سایر کشورهای دیگر تولید کننده نفت از جمله روسیه است، این کشورها متعهد شدند که از اول ماه مه (اردیبهشت) تا پایان ماه ژوئن (تیر) سقف تولید جهانی نفت را  ۹.۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.
سپس طبق توافق ماه اوت میزان کاهش تولید نفت این کشورها از ژوئیه (مرداد)  تا دسامبر(آذر)  ۷.۷ میلیون بشکه در نظر گرفته شد.
در این کنفرانس مجازی همچنین عبدالعزیز در شرایطی به «جو بایدن» رییس جمهوری منتخب آمریکا تبریک گفت که تحلیلگران معتقدند که عربستان نگران است که بایدن از تحریم‌های اعمال شده توسط دولت «دونالد ترامپ» علیه ایران عقب‌نشینی کند.
وی گفت که اگرچه اظهارنظر در مورد مسئله سیاسی در تخصص من نیست، اما با توجه به تأثیرات آن بر قیمت نفت، ما با همه آنچه در اوپک پلاس ممکن است اتفاق بیفتد، مقابله خواهیم کرد.
ترامپ که به دلیل خروج یک جانبه از توافق هسته‌ای با ایران که در سال ۲۰۱۵ امضا شد و متعاقب آن اعمال مجدد تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی، محبوبیت زیادی در بین رژیم صهیونیستی و برخی دولت‌های عرب خلیج فارس داشت.
انتظار می‌رود که بایدن با برخی از شرکای نزدیک ترامپ مانند عربستان سعودی ارتباط نزدیکی برقرار نکند، زیرا کمپین انتخاباتی وی گفته بود که دولت بایدن رابطه با عربستان را دوباره ارزیابی خواهد کرد و به حمایت ایالات متحده در جنگ یمن خاتمه خواهد داد.
این کمپین همچنین تاکید کرد که آمریکا ارزش‌های خود را برای فروش اسلحه یا خرید نفت، زیر پا نمی‌گذارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.