×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
وزیر نیرو: برقی کردن موتورسیکلت‌ها از دستگاه‌های دولتی آغاز می‌شود

تجارت گردان | وزیر نیرو: برقی کردن موتورسیکلت‌ها از دستگاه‌های دولتی آغاز می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، رضا اردکانیان روز سه شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از طرح های حوزه شرکت توزیع نیروی برق کشور در جمع خبرنگاران همدان اظهار داشت: برقی شدن موتورسیکلت ها هفته های اخیر در هیات دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اجرای این طرح به طور حتم نقش مهمی در کاهش آلاینده ها دارد.

وی افزود: هدف وزارت نیرو در گام نخست آغاز طرح برقی کردن وسایل نقلیه، اجرای این طرح برای موتورسیکلت های مورد استفاده وزارت نیرو و شرکت های دولتی است.

وی با بیان اینکه برقی کردن موتورسیکلت ها ابتدا از کلان شهرها آغاز می شود اضافه کرد: در این راستا وزارت نیرو با همکاری شرکت های سازنده موتورسیکلت طرحی را آماده کردند که وزارت نیرو مکلف به فراهم کردن زیرساخت ها و ایستگاه های لازم برای ارائه برق مورد نیاز به این قبیل وسایل نقلیه است.

وزیر نیرو ادامه داد: در این باره گزارشی به رییس جمهوری ارائه شد که او نیز دستور داد وزارت صنعت، معدن و تجارت در این طرح با وزارت نیرو همکاری لازم را داشته باشد.

اردکانیان اضافه کرد: بر این اساس علاوه بر اینکه از این پس موتورسیکلت برقی تولید و وارد بازار می شود، موتورسیکلت های موجود نیز با در نظر گرفتن صرفه اقتصادی برای مالکان آنها برقی می شوند.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح به طور حتم نقش مهمی در کاهش آلاینده ها دارد و هدف وزارت نیرو در گام نخست آغاز طرح برقی کردن وسایل نقلیه، اجرای این طرح برای موتورسیکلت های مورد استفاده وزارت نیرو و شرکت های دولتی است.

وزیر نیرو گفت: پویش «هر هفته الف-ب-ایران» در کشور از نیمه دوم امسال آغاز شده است و تا پایان سال ۲۲۷ طرح بزرگ صنعت آب و برق کشور با سرمایه‌گذاری ۳۳۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

اردکانیان اضافه کرد: بهره برداری از چهار هزار و ۳۰۰ طرح حوزه توزیع و صنعت برق در سالجاری در دستور کار است چراکه امسال برای تحقق رونق تولید مکلف هستیم زیرساخت های مناسب را فراهم کنیم؛ به ویژه در بخش انرژی باید حدود سه هزار مگاوات نیروگاه جدید بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه بارش های امسال تا کنون نسبت به متوسط بلند مدت ۴۰ درصد و نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است ابراز امیدواری کرد به شکرانه نعمت استمرار باران، مردم الگوی صحیح مصرف را رعایت کنند.

با حضور وزیر نیرو و استاندار همدان به طور همزمان حدود چهارهزار و ۳۰۰ طرح بخش توزیع صنعت برق کشور با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومان به صورت ارتباط زنده تصویری (ویدیو کنفرانس) بهره برداری شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.