×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
وزیر نیرو: ۲۵۰ طرح صنعت آب و برق امسال به بهره‌برداری می‌رسد

تجارت گردان | وزیر نیرو: ۲۵۰ طرح صنعت آب و برق امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، رضا اردکانیان روز شنبه در آیین افتتاح سد مخزنی سیاهو سربیشه اظهار داشت: سال گذشته ۲۲۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان در حوزه آب و برق و فاضلاب به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه ماموریت مشترک همه ما احساس رضایتمندی در مردم است، ادامه داد: سد سیاهو سربیشه که امروز افتتاح شد چهل و یکمین سد مخزنی کشور در دولت فعلی است که اشتغال قابل ملاحظه‌ای را خواهد داشت.

وزیر نیرو با بیان اینکه تعداد سدهای مخزنی کشور پایان دولت تدبیر و  امید به ۵۲ سد می‌رسد، یادآور شد: تا پایان دولت می‌توانیم گزارش بدهیم که بیش از ۳۳۰ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مدرن در کشور افتتاح خواهد شد.

وی اظهار داشت: در کمتر از یک‌سال برای سومین بار به خراسان جنوبی سفر کردم که این بار مناسبت آن توقف در ایستگاه پنجم پوشش هر هفته _الف_ ب _ایران است.

وی با بیان اینکه الفبا زیر بنای هر کار است، بیان کرد: آب و برق هم یک نقش زیربنایی در عرصه‌های مختلف کشور دارد و به خصوص امسال که به نام «جهش تولید» نامگذاری شده است باید بیشتر مورد توجه باشد.

اردکانیان با اشاره به اینکه امسال سال آخر دوره هشت ساله دولت تدبیر و امید است، ادامه داد: همیشه موتور دولت‌ها در سال آخر گرفتار کندی می‌شود اما دولت تدبیر و امید با توجه به عنوان جهش تولید باید با دور تندتر حرکت کند.

وی با بیان اینکه بنا داریم در عرصه ساز و کارها هم دگرگونی داشته باشیم، افزود: در وزرات نیرو از حدود ۲ سال پیش طرح فراخوان عمومی با عنوان انتصاب مدیران ارشد اجرا کردیم که امروز بیش‌ از ۹۰ مدیر ارشد آب و برق را از طریق این فراخوان انتخاب کردیم که توانستیم صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مسیر انتخاب بهترین‌ها در خانواده وزارت نیرو داشته باشیم.

وزیر نیرو افزود: افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های امروز نقش تعیین کننده‌ای در توسعه خراسان جنوبی خواهد داشت و به عنوان اولین استان طرح سازگاری با کم‌آبی در این استان تدوین شد.

اردکانیان با بیان اینکه این سند نقشه راهی برای سال‌های پیش‌رو است، گفت: ما فرصت‌های زیادی را برای پیشبرد این طرح‌ها داریم اما متاسفانه ساختار اداری ما از ۲ مشکل مزمن در رنج است که یک مشکل سیستم متمرکز و دیگری سیستم بخشی شده است که مانع سرعت دادن به طرح‌ها می‌شود.

وی با بیان توسعه خراسان جنوبی به عنوان یک استان مرزی باید زودتر به مراحل مهم‌تری برسد، تاکید کرد: امسال تاکنون ۳۰۵ میلی‌متر بارش داشتیم که نسبت به بلند مدت ۳۰ درصد افزایش دارد و در خراسان جنوبی این افزایش ۴۷ درصد است.

وزیر نیرو یادآور شد: طرح‌های متعدی را برای پایداری منابع آب در استان خراسان جنوبی در دستور کار داریم که طرح انتقال آب از دریای عمان از مهمترین این طرح‌ها است.

وی گفت: برای فاضلاب، مجموعه هزار واحدی قاین در خراسان جنوبی در حال اجرا است که در ابتدای تابستان نصب انشعابات آن انجام می‌شود و مراحل کار تصفیه‌خانه نیز تا سه ماه آینده به سرانجام می‌رسد.

اردکانیان با اشاره به اینکه انتقال آب از دشت آهنگران به قاین نیز انجام شده و در حال اخذ مجوز ماده ۲۳ است، بیان کرد: فاضلاب شهرستان سربیشه نیز در سه ماه آینده انجام می‌شود.

وی با اشاره اینکه برای مجتمع‌های آبرسانی روستایی خراسان جنوبی نیز ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص می‌یابد، گفت: در ۲ سال آینده با اختصاص این اعتبار تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان آبرسانی می‌شود.

وزیر نیرو امروز (شنبه) وارد خراسان جنوبی شد و سه پروژه سد سیاهو، آبرسانی به شهر درمیان و روستاهای منطقه و طرح‌های آبرسانی به ۱۵ روستای استان در سفر یک روزه رضا اردکانیان افتتاح و عملیات اجرایی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی منطقه سربیشه آغاز شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.