×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
وزیر ورزش: افتخارات سردار بزرگ حاج قاسم در اذهان ملت باقی می‌ماند

به گزارش ایرنا، «مسعود سلطانی‌فر» روز سه‌شنبه در سومین آیین رونمایی از تندیس قهرمانان ورزش کشور، اظهار داشت: شیوع کرونا فعالیت‌های ورزشی را به تعطیلی کشاند اما در ایران موفق شدیم چرخ ورزش کشور را با رعایت پروتکل‌ها بچرخانیم و در حال حاضر اکثر لیگ‌ها در حال برگزاری است.

وی افزود: با رعایت پروتکل‌ها این روند ادامه دارد و  تلاش داریم ورزش همگانی را در منزل و اداره‌ها توسعه دهیم.

وزیر ورزش تصریح کرد: آماده‌سازی ورزشکاران برای المپیک به دلیل کرونا با وقفه روبرو شد اما در تلاش هستیم ورزشکاران را به اوج آمادگی برسانیم تا در این رویداد افتخارآفرینی کنند. امیدوارم جریان تاریخ‌نگاری ورزش را با قدرت ادامه دهیم.

«جعفر سلماسی» نخستین مدال‌آور تاریخ ورزش ایران در رقابت‌های المپیک، «سیدعبدالله مجتبوی» آزادکار ایران و دارنده برنز المپیک ۱۹۵۲ هلسینکی، «محمد علی صنعتکاران» آزادکار و دارنده برنز المپیک ۱۹۶۴ توکیو، «عسکری محمدیان» آزادکار و دارنده ۲ نقره المپیک سئول و بارسلونا و «مختار نورافشان»  صاحب چهار مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز در دوومیدانی و پر مدال‌ترین مرد ایران در تاریخ پارالمپیک پنج مدال‌آوری هستند که تندیس آن‌ها با حضور مقامات ارشد ورزش رونمایی شد.

تاکنون از ١٣ سردیس قهرمانان المپیک، ٢ سردیس مدال آوران پارالمپیک و یک سردیس شهید ورزشکار رونمایی و در تالار مشاهیر ورزش کشور جانمایی شد.

این مراسم امروز با حضور اعضای هیات اجرایی کمیته المپیک وزیر ورزش و معاونانش و رییسان برخی فدراسیون‌ها در محل آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.