×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
وضعیت بحرانی فرونشست اتوبان آزادگان و ضرورت اقدام آنی

میثم مظفر با اشاره به بازدید روز گذشته خود در قالب طرح «رصد» و حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه  شورای شهر تهران در منطقه ۱۹ گفت: طی بازدید از پروژه‌ها و چالش های مختلف منطقه با یک معضل و پدیده خاص مواجه شدیم که اگر امروز و بصورت فوری تصمیم و تدبیر مدیریت شهری نداشته باشد، احتمال وقوع یک بحران قابل توجه و غیرقابل جبران وجود دارد.

وی افزود: در اتوبان آزادگان در بخش رفیوژ میانی، مسیر خط ۴ جمع آوری کننده آب‌های سطحی منطقه ۱۹ قرار گرفته و بخشی هم در منطقه ۱۸ در اتوبان آزادگان، لوله جمع آوری آب‌های سطحی واقع شده است، متأسفانه در برخی قسمت‌ها در طول مسیر، لوله و تجهیزات شهری مربوطه مورد سرقت قرار گرفته و همچنین با توجه به اینکه این خط در رفیوژ میانی اتوبان قرار گرفته و روی آن درخت و فضای سبز تعبیه شده و درختان مورد آبیاری قرار می گیرند، خاک اشباع و سنگین شده و این امر نیز موجب نشست لوله و خاک بگونه ای شده که به وضوح «اعوجاج زمین» در طول گسترده ای با چشم مشاهده می‌شود و ممکن است لوله دچار شکستگی در چند نقطه شده باشد.

مظفر ادامه داد: دو ماه پیش دفعتاً بخشی از اتوبان آزادگان در لاین تندرو دچار فرونشست در ابعاد ۶×۶ به عمق یک و نیم متر شد که منطقه بصورت موقت با ۱۲ میکسر بتن آن محل را پر کرد؛ اما بحران هر لحظه و هر دقیقه پیش رو است. بحرانی که ممکن است تلفات جانی و تخریب های زیرساختی تجهیزات شهری را بصورت قابل توجه داشته باشد.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در این زمینه، سازمان مشاور طرحی را تایید کرده، ستاد مدیریت بحران جلساتی برگزار کرده و راهکار اصلی نیز این است که این خط جمع آوری آب های سطحی به طور کامل به ضلع جنوبی اتوبان آزادگان منتقل گردد. این موضوع ارتباطی با آب و فاضلاب ندارد و خط جمع آوری کننده آب های سطحی است و برای شروع حداقل ۴۰ میلیارد اعتبار و بودجه مورد نیاز است که بنظر می رسد شورا نیز می بایست پس از درخواست شهرداری در قالب مجوز موقت قانونی افزایش بودجه و اعتبارات، حمایت لازم را داشته باشد.

مظفر بر لزوم ورود شهردار تهران بر این امر و پیشگیری هرچه سریعتر قبل از وقوع یک بحران و یا فاجعه شهری، تاکید کرد.

منبع خبر: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.