×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
وضعیت تورم در استان‌های مختلف اعلام شد

تجارت گردان | وضعیت تورم در استان‌های مختلف اعلام شد

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان – خرداد ١٣٩٩ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

کل خانوار‌ها

در خرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوار‌های کشور (١٠٠=١٣٩۵) به ٢١۴.٢ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٠ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور مربوط به استان کردستان با ۵.۵ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان بوشهر با ٠.١ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های کشور ٢٢.۵ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٢٨.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان مرکزی (١۶.٩ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوار‌های کشور به عدد ٢٧.٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٣٣.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢۴.٢ درصد) است.

خانوار‌های شهری

در خرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوار‌های شهری (١٠٠=١٣٩۵) به ٢١٢, ٨ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٠ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های شهری مربوط به استان کردستان با ۵.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان بوشهر با ٠.٣ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های شهری کشور ٢٢.٧ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار‌های شهری مربوط به استان هرمزگان (٢٩.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان اردبیل (١۶.٩ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوار‌های شهری به عدد ٢٧.٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٣٢.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (٢٣.٨ درصد) است.

خانوار‌های روستایی

در خرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوار‌های روستایی (١٠٠=١٣٩۵) عدد ٢٢١.٩ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ٢.٢ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های روستایی مربوط به استان زنجان با ۵.٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان بوشهر با ٠.٨ درصد کاهش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های روستایی ٢١.١ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٢۶.۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (١۵.١ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوار‌های روستایی به عدد ٢٨.٢ درصد رسید.

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣٣.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢٣.٠ درصد) است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.