×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | وقوع سیلاب در جنوب شرق کشور/لایروبی رودخانه ها برای تسکین سیلاب

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل ازخبرگزاری میزان؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به اقدامات سال گذشته برای لایروبی رودخانه‌ها و افزایش آمادگی‌ها برای مدیریت سیلاب اظهار کرد: با ورد سامانه بارشب به کشور این روز‌ها شاهد سیلاب در جنوب شرق کشور هستیم که از کشور همسایه افغانستان وارد می‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: روز گذشته سیلاب وسیعی را در این منطقه شاهد بودیم و ظرفیت حداکثری آن تا حدود ۱۳ درصد از بالاترین سیلابی که داشتیم هم بیشتر بود.

وی با اشاره به مهار سیلاب در کشور عنوان کرد:با امکانات و آمادگی‌های موجود این سیلاب به راحتی عبور داده شد و در مخازن طبیعی موجود تسکین گرفت

به گفته وی؛ ذخیره سازی سیلاب نقش مهمی در حفظ محیط زیست و تدارک آب شیرین کافی برای استمرار حیات مولد و موثر بویژه در سال جهش تولید فراهم می‌کند.

وزیر نیرو با بیان اینکه در غرب و جنوب غرب استان خوزستان آمادگی مناسبی در مخازن وجود دارد، گفت: امیداوریم امسال حداکثر بهره برداری از سیلاب‌ها برای تولید برق و سایر موارد انجام شود.

اردکانیان اظهار کرد: امیدوارم تمام برنامه‌های امسال از احداث سد‌ها تا تسویه خانه‌ها و نیروگاه‌های تولید برق که در دستور کار صنعت آب و برق است، به خوبی پیش رود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.