×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
٢٠٠ هزار واحد مسکونی برای جامعه کارگری و بازنشستگان ساخته می شود

تجارت گردان | ٢٠٠ هزار واحد مسکونی برای جامعه کارگری و بازنشستگان ساخته می شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری میزان، تفاهم نامه همکاری ساخت مسکن فی ما بین محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و شریعتمداری وزیر تعاون به امضا رسید.

این تفاهم نامه با هدف ساخت مسکن برای قشر کارگر و بازنشستگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی تبیین شده و قرار است نیاز مسکن این قشر را برطرف نماید.

بر اساس این تفاهمنامه، ٢٠٠ هزار واحد مسکونی برای جامعه کارگری ساخته می شود.

در این مراسم محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح اقدام ملی مسکن نقشه راه گسترده‌ای داریم و شامل سه بخش است و ما در بخش اول برنامه ریزی برای ساخت مسکن‌های دهک‌های اول تا سوم را بر عهده داریم.

وی افزود: در بخش اول وزارت راه زمین را به صورت رایگان و ٩٩ ساله در اختیار سازندگان و بخش خصوصی قرار می‌دهد.

معاون ساخت و مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: زمین طرح اقدام ملی مسکن از سوی دولت در قالب ۹۹ سال تامین شده که این واحد‌ها برای دهک‌های بین ۴ تا ۷ در نظر گرفته شده است.

محمودزاده گفت: از ۱۸ آبان تا ۳۰ آذر ماه یعنی ۳ شب گذشته ۲۴۰ هزار نفر در قالب ۲۶۰ هزار واحد در ۴۰۰ شهر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت کردند بخش اول تفاهم‌نامه‌ها با بنیاد مسکن بنیاد مستعضفان صورت گرفته تا مسکن برای افراد کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه تهیه شود.

وی افزود: مسکن کارگران و بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی برای کمک به تامین مسکن کارگران و بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی این تفاهم‌نامه بین وزارت راه و وزارت تعاون به امضا رسیده و نقش موثری در برطرف کردن این نیاز اساسی ایفا خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.