×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | پاسخ هرگونه توطئه آمریکایی‌ها را خواهیم داد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از صداو سیما؛ دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در سخنان پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها به فکر توطئه باشند ملت ایران پاسخ آن‌ها را از دریای مدیترانه تا دریای سرخ و اقیانوس هند خواهد داد.

سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی گفت: آمریکایی‌ها باید سخنان سید حسن نصرالله را جدی بگیرند و هر حرکت ضد ایرانی منطقه را دچار دگرگونی خواهد کرد.

وی گفت: آمریکایی‌ها خوب می‌دانند که ما از رهبر خردمند و شجاع و نیرو‌های مسلح قدرتمند برخوردار هستیم و البته سیاست ما صلح و امنیت پایدار در منطقه با خروج نیرو‌های متجاوز و بیگانه است.

وی افزود: دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بدانند ایران هیچ قصد تهاجم و کشورگشایی ندارد و به دنبال صلح و امنیت پایدار و البته مدافع حقوق ملت‌های اسلامی است.

رحیم صفوی پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس و حتی پیروزی مدافعان حرم را نشات گرفته از فلسفه و منطق عاشورای حسینی دانست و گفت: بعد از ۳۰ سال از پایان دفاع مقدس متحدان انقلاب اسلامی با توانمندی عظیم و با اهداف حق طلبانه از آمریکایی‌ها و متحدان آن‌ها در منطقه قوی‌تر شده اند.

وی افزود: آمریکایی‌ها و دوستانشان جریان سلطه‌گر و شیطانی هستند، اما متحدان انقلاب اسلامی به دنبال اهداف حق‌طلبانه و استقرار صلح و امنیت در منطقه هستند و جریان مردمی از آن‌ها حمایت می‌کند که خدا به آن‌ها وعده پیروزی داده است.

وی گفت: سیاستمداران و تحلیلگران امروز قدرت نفوذ جمهوری اسلامی از دریای مدیترانه تا دریای سرخ و اقیانوس هند را درک می‌کنند، اما بعد از ۳۰ سال از دفاع مقدس اهداف آمریکا و صهیونیست در منطقه با شکست مواجه شده است.

رحیم صفوی افزود: آمریکا بعد از ۱۸ سال اشغال افغانستان نتوانسته امنیت و رفاه بیشتر را برای این کشور فراهم کند و راهبرد آمریکا در عراق و افغانستان با شکست مواجه شده است.

وی گفت: ائتلاف آمریکایی‌ها برای براندازی بشار اسد و ایجاد داعش با خسارات فراوان وکشتار مسلمانان در عراق و سوریه به پیروزی نرسید.

وی افزود: بوش پسر به افغانستان و عراق لشکرکشی کرد و چند ده هزار از مردم این کشور‌ها را کشت، اما نتوانست محبوبیت کسب کند.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور کنونی آمریکا که به نظر می‌رسد از عقلانیت رفتاری یک رئیس جمهور خارج شده است طرح معامله قرن او همان طور که طرح خاورمیانه بزرگ بوش پسر با شکست مواجه شد، شکست خورده است.

وی گفت: آمریکایی‌ها مجبورند از افغانستان و غرب آسیا عقب‌نشینی کنند همانطور که ارتش سرخ شوروی بعد از ده سال مجبور به عقب نشینی از افغانستان شد.

رحیم صفوی گفت: قدرت آمریکایی‌ها در غرب آسیا رو به افول است و دوستان آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی هم شکست‌های زیادی را در ۳۰ سال گذشته تجربه کرده اند.

وی افزود: دوستان کشور‌های غربی در راهبرد غلطی که صهیونیست‌ها برای فروش میلیارد‌ها دلار سلاح در فکر آن‌ها کرده اند با تجاوز به یمن پنج سال مردم مظلوم این کشور را به خاک و خون کشیدند و با محاصره اقتصادی اجازه ورود مواد غذایی و دارو را به آن‌ها نمی‌دهند، اما امروز این دو کشور عربی پیروز نشده‌اند و مجبورند عقب‌نشینی کنند و هیچ دستاوردی ندارند.

وی با اشاره به تاریخ ایثارگری یمنی‌ها گفت: در سال ۱۹۶۷ یمنی‌ها هزاران متجاوز مصری را از کشورشان بیرون کردند و اگر هم اکنون مقابله به مثل می‌کنند این یک حق دفاع مشروع برای آنان است.

وی افزود: آمریکایی‌ها و متحدان و متجاوزان به فلسطین و یمن از نظر نظامی و اقتصادی فرسوده و خسته شده اند و با سیاست‌های غلط و شکست خورده اعتبار آن‌ها از دست رفته است.

وی گفت: جمهوری اسلامی امروز با اقتدار در منطقه در دل معادله و توازن منطقه‌ای است و حرف اول را می‌زند.

رحیم صفوی افزود: قدرت نوظهور جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در حال شکل گیری و قدرت آمریکایی‌ها در حال افول است.

وی افزود: آمریکایی‌ها هم در سیاست در قبال ایران با شکست مواجه شدند و هم در تک قطبی کردن قدرت در جهان به طوری که جهان به سمت چندجانبه‌گرایی حرکت می‌کند.

وی گفت: همانگونه که ۶ رئیس جمهور قبلی امریکا نتوانستند اراده سیاسی خود را بر ملت و حکومت ایران تحمیل کنند ترامپ نیز به سرنوشت آن‌ها دچار خواهد شد و با حسرت تسلیم کردن ملت ایران به تاریخ خواهد پیوست.

وی افزود: ملت ایران با تدبیر رهبری و یکپارچگی همه قوا سد تحریم‌های ظالمانه را می‌شکند و تکبر سیاستمداران آمریکایی را لگدمال می‌کند.

رحیم صفوی گفت: ملت صبور ایران درس عزت و اقتدار و پیشرفت را به مردم جهان آموخته‌اند و در جریان ترور‌ها و فتنه‌ها حجم عظیمی از بحران‌های داخلی و خارجی را پشت سر گذاشته اند.

رحیم صفوی افزود: جریان انقلاب اسلامی جریان حق طلب و آمریکایی‌ها یک جریان شیطانی و باطل است و ملت ایران از تحریم‌ها و تنگنا‌های اقتصادی عبور خواهد کرد و سیاست‌های آمریکا به جز شکست و انزوا و اختلاف با متحدان تاریخی مثل اروپایی‌ها نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: ترامپ تلخ‌ترین تجربه ریاست جمهوری آمریکا خواهد شد و با ظلم‌هایی که به مسلمانان و غیرمسلمانان کرده عاقبت بدی خواهد داشت.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با رهبری شجاع و با انسجام و ائتلاف با جبهه مقاومت قادر است از انقلاب و کشور و امنیت و منافع ملی خودش دفاع کند و پاسخگوی همه سناریو‌های تهدید باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی قادر است یک کشور مستقل، آباد، با امنیت و رفاه برای تحقق تمدن نوین اسلامی را شکل دهد که رهبر معظم انقلاب آن را در ۵۰ سال آینده بشارت داده است.

وی گفت: بروز و ظهور قدرت‌های تمدنی و ایجاد تغییر در شاکله قدرت‌های فعلی بدون پشتوانه فلسفی و فکری شدنی نیست و باید بر پایه جهان بینی ارزشی، اخلاقی، انسانی و مبتنی بر فطرت بشری باشد که تحولات عمیق آینده بر این اساس خواهد بود و هر چه این ایدئولوژی قوی‌تر باشد نظام‌های برآمده از آن تأثیرگذار‌تر خواهد بود.

وی گفت: انقلاب اسلامی و ۵۷ کشور مسلمان ظرفیت بی‌نظیری دارند که می‌توانند از الهام گرفتن از اسلام ناب محمدی و الگو گیری از جمهوری اسلامی و با همکاری و همگرایی هم، ​تمدن نوین اسلامی را محقق کنند و هندسه قدرت جهانی را به نفع کشور‌های اسلامی تغییر دهند و این قدرت تمدنی را بر اساس عدالت و صلح خواهی در مقیاس جهانی شکل دهند.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی با هوشمندی و استواری و مجاهدت ۲۰۰ هزار شهید ۳۰۰ هزار جانباز و ۴۰ هزار آزاده بعد از سی سال از دفاع مقدس به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده که شکست ناپذیر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.