×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پاسداشت «سید آزادگان» برگزار شد 

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با بیان اینکه مردان بزرگ انقلاب همچون مرحوم ابوترابی‌ فرد  پس از ١۵ خرداد امتحانات سختی را پشت سر گذاشتند، گفت: امام خمینی (ره) درباره او فرموده‌اند که من دوستی داشتم که بسیار او را بزرگ می داشتم زیرا دنیا پیش چشم او کوچک بود.

شکری تاکید کرد: انسان اگر می‌خواهید رشد کند، باید امتحانات الهی را پس دهد و اگر توانست با صبر و استقامت امتحان الهی را پشت سر بگذارد باز هم چنین نیست که راحت بنشیند؛ امتحانات سخت‌تری در پیش دارد زیرا امتحان یک امر همیشگی و حتمی است. خداوند فقط در صورت یافتن اعتبار بالا، اجازه عبور انسان را از سیر و سلوک فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که مقام هر شخصی را باید با «حال» او بشناسیم. امتحانات الهی یکی از حامیان تکاملی رشد انسان است. امام علی (ع) می فرمایند که از خداوند نخواهید شما را امتحان نکند، بخواهید که سربلند از امتحانات الهی بیرون آیید. اگر انسان خالص و مخلص خداوند را دید، می‌تواند به لقای رب مشرف شود. در این صورت خداوند امتحانات سخت را هم بر انسان آسان می‌کند. چون قلب انسان بزرگ می‌شود، درک او از حق متعالی بالا می رود  و حکمت هر امتحانی را درک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: این انسان با هر امتحانی بزرگ‌تر می‌شود تا آنجا که آغوش می‌گشاید و زندگی سخت اسارت و توام با شکنجه را نه فقط برای خود، بلکه برای کسانی که به عشق او پایداری می کنند، تحمل می‌کند. اگر نام چنین فردی به نام «سید آزادگان» مشهور می‌شود، فقط برای چنین مقام و روحیه فداکاری است. این را فقط کسانی درک می‌کنند که فداکاری‌های او را دیده‌اند و شاهد بوده‌اند که چگونه برای هم بندهای خود سینه ستبر می‌کند. خداوند ذکر این سید را متعالی و سینه اش را گشوده کرد تا همه را هدایت کند و زمینه رشد علمی و اخلاقی آنها را فراهم کند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید نیز در این مراسم ضمن درود بر شهدای خرداد و اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مرحوم ابوترابی فرد اظهار کرد: اخلاص، بزرگی، مقاومت در حین و بعد از اسارت، از بارزترین ویژگی‌های قابل تامل او است. همه ابعاد سیره آزادگی در قبل، حین و بعد از اسارت در وجود مرحوم ابوترابی فرد متبلور بود.

سردار یعقوب سلیمانی یادآور شد: استقامت، حریت، صبر، سادگی و صفای او خیلی راهگشا بود و همه این‌ها سبب نفوذ کلام و اثرگذاری بیان او  بود.

وی همچنین به خصلت مردم‌داری زنده‌یاد ابوترابی فرد اشاره کرد و گفت: روحیه مردم‌داری، عشق به مردم و سرباز ولایت بودن او به وضوح قابل مشاهده بود. امیدوارم خداوند به ما توفیق دهد که با بصیرت ویژگی‌های امثال سید آزادگان را در مشی و مسیر حرکت خود دنبال کنیم.

آیین پاسداشت مرحوم ابوترابی‌فرد با حضور حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و برادر سید آزادگان و برخی مشاوران و معاونان بنیاد شهید، آزادگان و خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در سالن عرفان بنیاد شهید برگزار شد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد نماینده تهران در مجلس چهارم و پنجم و از اعضای مؤسس جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بود.

وی در دوران جنگ تحمیلی به اسارت در آمد و ۱۲ خرداد ۱۳۷۹ و در ۶۱ سالگی بر اثر سانحه رانندگی به دیدار حق شتافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.