×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
پایان جشنواره تئاتر ملی کوتاه کیش با معرفی برترین ها

به گزارش تجارت گردان به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر کوتاه کیش شامگاه جمعه ١۵ اسفند با حضور مسئولان معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان و جمعی از هنرمندان در راستای بزرگداشت  سامان خلیلیان کارگردان تئاتر، مدیر بخش خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی ومهتاب تبریزی هنرمند ساکن جزیره در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

عباس نجاری دبیرجشنواره تئاتر کوتاه کیش در تشریح برپایی این رویداد گفت: مدت زمان کمی در اختیار داشتیم و با تلاش شبانه روزی هیأت انتخاب،۱۴ اثر برگزیده و برای اجرا در کیش دعوت شدند.

نجاری افزود: بخش کافه ای به دلیل شیوع ویروس کووید۱۹ به صورت نمایش فیلم برگزار شد و اساتید بزرگی همچون دکتر سعید اسدی،آرش دادگر و نادر فلاح دعوت ما رابرای داوری این رویداد پذیرفتند .

وی ضمن قدردانی از مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش،معاونت فرهنگی اجتماعی ، مدیریت هنری و مسئولان فرهنگی هنری برای رویکرد مثبت  و حمایت از برگزاری اینگونه جشنواره ها، خواستار توسعه و ترویج چنین فضاهای هنری وحمایت و تقویت جایگاه تئاتر کوتاه در جزیره کیش شد و ابراز امیدواری کرد روند روبه رشد فعالیت های  این حوزه استمرار داشته باشد.

بر اساس این گزارش در مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر کیش، جایزه بخش “طرح و ایده مکتوب” به انتخاب بازخوان ها به “مهدی ملکی” تعلق گرفت و در ادامه ، اسامی آثار برگزیده این جشنواره در دو بخش تئاتر ساحلی و کافه‌ ای اعلام شد.

در بخش ساحلی  برای ایده اجرا، با توجه به اساطیر ایرانی در ایده پردازی، گروه داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از نمایش “تیشتر و اپوش”، همچنین در ایده ی اجرایی چیدمان، از اجرای نمایش “نیزار” تقدیر کردند.

در زمینه موسیقی نیز از امیرحسین بلغند با اهداء لوح و جایزه نقدی گروه داوران برای موسیقی نمایش “دلیران ساحل” تقدیرشد.برای طراحی فضای نمایش نیز به جهت بهره گیری از عناصر اجرایی چون لباس و محیط ، داوران از نمایش “تیشتر و اپوش” با اهدای لوح و جایزه تقدیرکردند.

در دیگر بخش این رویداد، نمایش پرومتئوس با اهداء دیپلم افتخار و جایزه نقدی برای استفاده خلاقانه از محیط و عناصر اجرا، از سوی گروه داوران شایسته دریافت تندیس جشنواره معرفی شد.

در زمینه اجراگران نیز گروه اجرایی نمایش “اهانت به من نامعلوم” با ترکیب ساناز روشنی،سنا میرجعفری،افشین حسنلو و شایان فیروزی با لوح و جایزه نقدی مورد تقدیر داوران قرار گرفتند و آنا زارع و علی حسینی به عنوان اجرا گران نمایش پرومتئوس شایسته دریافت تندیس جشنواره معرفی شدند.

در زمینه انتخاب بازیگران نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی گروه داوران برای بازی در نمایش دلیران ساحل به فروزان حسینی  و لوح تقدیر و جایزه نقدی بازیگری در نمایش “وقتی کلاغ‌ها آواز می خوانند” به شایان سلطانی تعلق گرفت، همچنین داوران دیپلم افتخار و جایزه نقدی و تندیس جشنواره  را برای بازی در نمایش “وقتی کلاغ‌ها آواز میخوانند” به سعید سلطانی تقدیم کردند.

مهدی روزبهانی در زمینه کارگردانی نمایش لوح تقدیر و جایزه نقدی را برای نمایش “دلیران ساحل” به خود اختصاص داد . دیپلم افتخار و جایزه نقدی و تندیس جشنواره نیز برای نمایش “وقتی کلاغ‌ها آواز می خوانند” به شاهین سلطانی به عنوان  کارگردان برگزیده تعلق گرفت.

در بخش جوایز نمایش های کافه ای نیز گروه داوران پس از تماشای نمایش های ارسالی که به دلیل شیوع کرونا به صورت فیلم ارسال شده بود، با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از فائزه یوسفی برای نمایش” فائزه” و رادمهر کشانی و منیره السادات حسینی برای نمایش “بن بستی که نیمه فرعی بود” تقدیر کردند.

 گفتنی است سعید اسدی ٫ آرش دادگر و نادر فلاح به عنوان هیئت داوران سومین جشنواره تئاتر کوتاه کیش در این رویداد حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.