×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | پایداری وضعیت ناسالم در پایتخت/تخلیه تهران یک شایعه قدیمی است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، محمد رستگاری در گفت و گو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این پرسش که سازمان هواشناسی اعلام کرده بود تا پایان امشب آلودگی هوای تهران کاهش پیدا می کند اما همچنان شاخص های آلودگی در پایتخت در حال افزایش است، گفت: پیش بینی ناپایداری جوی از بعدازظهر امروز شده بود که این جو ناپایدار تحقق پیدا نمی کند بنابراین انتظار کاهش آلودگی هوا را تا امشب نداریم و احتمالا تا شنبه وضعیت فعلی ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه برخی ایستگاه های سنجش آلودگی هوا عدد ۱۹۰ را نشان می دهد و پیش از این گفته شده بود که اگر شاخص آلودگی هوا به ۲۰۰ برسد آن محدوده باید تخلیه شود، گفت: چنین چیزی صحت ندارد، این شایعه سال ها پیش از یک گروه مجازی و از منبعی ناشناس منتشر شد. اما بر اساس تقسیم بندی های علمی شاخص صفر تا ۵۰ که شاخص پاک است هیچ شهروندی دچار مشکل نخواهد شد از شاخص ۵۱ تا ۱۰۰ سالم است هوا برای همه شهروندان قابل قبول است به جز افرادی که مشکلات خاص دارند. از شاخص ۱۰۱ تا ۱۰۵ ناسالم برای گروه های حساس است؛ کودکان، افراد دارای بیماری قلبی و ریوی، زنان باردار و سالمندان باید از فعالیت های بدنی و حضور طولانی مدت در سطح شهر پرهیز کنند و در شاخص ۱۵۱ تا ۲۰۰ که هوا ناسالم است تقریبا همه شهروندان از تحت تاثیر قرار می دهد باید از حضور در فضای باز خودداری کنند و از شاخص ۲۰۰ تا ۳۰۰ به معنای بسیار ناسالم و شاخص بالای ۳۰۰ خطرناک است اما باز هم در این شاخص نیازی به تخلیه شهر نیست.

رستگاری با بیان اینکه پیش بینی شده بود آسمان تهران در امشب بارانی می شود و جو ناپایدار باعث کاهش آلودگی می شود اما چنین جو ناپایداری تحقق پیدا نکرده بنابراین پیش بینی کاهش آلودگی هوا را نداریم هر چند ابرناکی نیز اجازه تخلیه آلودگی را نمی دهد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه آیا کمیته اضطرار تشکیل جلسه می دهد یا خیر گفت: امروز احتمال تشکیل جلسه کمیته اضطرار کم است اما فردا (جمعه) بر اساس شاخص های آلودگی در خصوص تشکیل جلسه کمیته اضطرار تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش مهر، بر اساس اطلاعات برخط شرکت کنترل کیفیت هوا در حال حاضر شاخص آلودگی هوا ۱۶۹  است و ایستگاه پیروزی با شاخص ۱۹۷ آلوده ترین منطقه تهران است، پس از آن ایستگاه شادآباد با شاخص ۱۹۲ و منطقه ۱۲ با شاخص ۱۹۰ آلوده ترین مناطق تهران هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.