×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | پتروشیمی غدیر در شش ماه اول سال خوش درخشید/ سود آورتر از گذشته

جلسه بررسی عملکرد ۶ ماهه پتروشیمی غدیر و بودجه اصلاحی بر اساس عملکرد ۶ ماهه در روز دوشنبه مورخ ۱۳/۸/۱۳۹۸ در سالن اجتماعات شرکت سرمایه گذاری نفت وگاز و پتروشیمی تامین با حضور معاونین، مدیران، کارشناسان و نمایندگان سهامدار عمده و مدیرعامل ، اعضاء هیات مدیره ، معاونین و مدیران شرکت پتروشیمی غدیر برگزار شد.

غدیر طی ۶ ماهه اعلام کرده است که مبلغ ۳,۹۷۵,۷۸۷ میلیون ریال PVC فروخته است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷۲ درصد افزایش را نشان می دهد که تا پایان سال پیش بینی افزایش قابل توجهی را نسبت به عملکرد ۶ ماهه نخست سال در بودجه اصلاحی خود منظور نموده است.

مقدار تولید طی ۶ ماهه عملکرد ۹۸، بالغ بر ۵۵,۰۷۶ تن تولید PVC بوده است که نسبت دوره مشابه سال قبل دارای رشد بوده و برای سال ۹۸ نیز پیش بینی رسیدن به ظرفیت طراحی دیده شده است.

سود عملیاتی شرکت با رشد ۳۵۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل همراه بوده است که نام نیک مدیر عامل شرکت عمده عوامل دستیابی به این موفقیت را بهبود ضرایب مصرف ، کاهش هزینه تعمیرات ، کاهش قطعات و لوازم یدکی کارخانه بدلیل کمترین توقف تولید در طی چند سال اخیر، کاهش هزینه خدمات پیمانکاری ، بهینه سازی حامل های انرژی و کاهش ۱۱ درصدی برق مصرفی و نیز کاهش ۹ درصدی سایر سربار تولید  برشمردند.

همچنین نام نیک به تحول صورت گرفته در معاونت بازرگانی و استفاده از نیروهای متخصص در این بخش مهم شرکت اشاره نمود که این رویکرد منجر به تغییر در ترم و نحوه فروش، افزایش قدرت رقابت با سایر رقبا داخلی و شناسایی بازارهای جدید فروش های صادراتی و جذب مشتریان جدید گردیده که همین امر موجب ایجاد حاشیه سود مناسبتر نسبت به فروش محصول در داخل کشور شده است.

همچنین کاهش قیمت ۱۹۰ میلیارد ریالی در خرید محصول اتیلن دی کلراید( edc) برگ زرین دیگری از  کارنامه معاونت بازرگانی پتروشیمی غدیر است که قابل تقدیر است.

“شغدیر” توانسته است برای سهامداران خود به ازا هر سهم ۶۵۶ ریال سود بسازد که بازده ۲۳۸ درصدی نسبت به ذوره مشابه سال قبل را نشان می دهد.

با توجه به بودجه اصلاحی بر اساس عملکرد ۶ ماهه “شغدیر” سهامداران را امیدوار به دستیابی به سود مناسب برای سال ۱۳۹۸ می نماید.

منبع خبر : ایلنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.