×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
پترول افزایش سرمایه می‌دهد

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از شانا، رسول اشرف‌زاده امروز (چهارشنبه، پنجم شهریورماه) در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت گروه سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) با اشاره به رشد ۷۲۸ درصدی سهام این شرکت از خردادماه پارسال تا پایان مردادماه امسال اظهار کرد: براساس تعهد، سهام پتروشیمی ارومیه امسال وارد بورس شد و امور مربوط به ورود سهام پتروشیمی ایلام به بازار سرمایه هم در حال انجام است و تا پایان سال ملی امسال عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه همه بدهی ارزی پترول تسویه شده است، افزود: این شرکت پارسال ۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی و ۸۷ میلیون یورو تسهیلات ارزی برای اجرای طرح ها از مراجع مختلف کسب کرده است.

مدیرعامل پترول با اشاره به اینکه واحد شیرین‌سازی پتروشیمی ایلام با ظرفیت تولید سالانه ۹۲۶ هزارتن پارسال به بهره‌برداری رسید و دو بار هم برای افتتاح برنامه‌ریزی شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا کنسل و به افتتاح با پتروشیمی ایلام موکول شد، ادامه داد: هم‌اکنون خوراک در واحد الفین پتروشیمی ایلام است و در چند روز آینده اتیلن تولید خواهد شد.

اشرف‌زاده با اشاره به اینکه واحد آمونیاک و سرویس‌های جانبی پتروشیمی لردگان راه‌اندازی و وارد مدار تولید شده‌اند و واحد اوره نیز طی روزهای آینده به تولید می‌رسد، تصریح کرد: دو طرح پتروشیمی لردگان و ایلام اوایل پاییز افتتاح خواهند شد.

وی با بیان اینکه طرح پتروشیمی صدف خلیج فارس و طرح پلی‌پروپیلن ایلام ماهانه ۲ تا ۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: هم‌اکنون صدف خلیج فارس ۴۶.۴۹ درصد و pp ایلام ۴۶.۰۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و براساس برنامه در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ بهره‌برداری می‌شوند.

مدیرعامل پترول، طرح‌های متیل آمین سنقر با ظرفیت سالانه ۲۲.۵ هزار تن، کریستال ملامین لردگان با ظرفیت ۴۵ هزارتن، پلی‌آلومینیوم کلراید ارومیه با ظرفیت تولید سالانه ۷۰ هزارتن و سود پرک در ماهشهر با ظرفیت سالانه ۴۵ هزار تن را چهار طرح توسعه‌ای در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی عنوان کرد که از اردیبهشت‌ماه امسال به این شرکت واگذار شده‌اند.

اشرف‌زاده ادامه داد: پارک کریستال ملامین ارومیه با ۱۵ واحد و تنوع ۴۰ محصول با ظرفیت سالانه ۳ هزار تن، پارک پلی‌پروپیلن ایلام با ۹۴ واحد با تنوع ۱۶۰ محصول و ظرفیت سالانه ۲۴۶۰۰ تن، بنزین پیرولیز ایلام با سه واحد و سه محصول با ظرفیت ۱۳۲ هزار تن، پارک کریستال ملامین لردگان با ۶۰ واحد و تنوع ۹۰ محصول و ظرفیت سالانه ۳۵ هزار تن و اوره رزینی لردگان با ۴۶ واحد و ۱۵۰ محصول با ظرفیت ۱۵۵ هزار تن از دیگر طرح‌های این شرکت است.

وی به افزایش سرمایه پترول اشاره کرد و گفت: با موافقت سهامدار عمده (هلدینگ خلیج فارس با ۷۰ درصد) قرار است از محل سود انباشته و آورده سهامداران افزایش سرمایه از ٢۵٠٠ میلیارد تومان به ١٠ هزار میلیارد تومان انجام شود که این موضوع در دستور جلسه هیئت مدیره است و هفته آینده انجام این امور بررسی می‌شود و گزارش‌های آن به سهامداران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.