×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
پرداخت بیش از ۱۷۵ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ به بخش صنعت و معدن کشور

تجارت گردان | پرداخت بیش از ۱۷۵ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ به بخش صنعت و معدن کشور

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایبنا، دکترحسین مهری مدیرعامل این بانک به مناسبت دهم تیرماه روز صنعت و معدن از خبرگزاری ایبنا بازدید کرد و ضمن تبریک این روز به همه صنعتگران، معدن‌کاران و کارآفرینان کشور و همکاران شبکه بانکی، اظهار داشت: بانک صنعت و معدن با توجه به اینکه بانکی تخصصی در حوزه صنعت و معدن است تلاش کرده که تمرکز خود را بر پرداخت تسهیلات به کارآفرینان این حوزه قرار دهد.
وی افزود: با توجه به اینکه ۸۶ درصد پرتفوی بانک صنعت و معدن، ارزی بود؛ سال گذشته با تکلیف مجمع بانک، تمرکز را بر پرداخت‌های ریالی قرار دادیم و به نوعی در سال گذشته قرارداد عاملیت ارزی با صندوق توسعه ملی امضا نکردیم تا در پرتفوی ارزی و ریالی بانک تعادل ایجاد کنیم.
دکتر مهری تصریح کرد: با توجه به اولویت‌هایی که تعریف کرده بودیم، در سال ۹۸ حدود ۷۰ درصد تسهیلات به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص پیدا کرد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: با توجه به نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت مواد اولیه ضرورت داشت که حجم پرداخت‌ها را در این حوزه متمرکز کنیم که هدف ما این بود که هیچ واحد تولیدی به خاطر نداشتن مواد اولیه، کاهش ظرفیت پیدا نکند و خوشبختانه رشد خوبی را در این بخش شاهد بودیم؛ همچنین ۲۰ درصد تسهیلات هم در حوزه سرمایه ثابت برای طرح‌های تکمیلی و ایجادی پرداخت شد.
وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده تأکید بر این بود که جهشی در پرداخت تسهیلات داشته باشیم و با توجه به اینکه در سال گذشته در شاخص‌های مختلف مانند ضمانت‌نامه‌ها، وصول مطالبات، پرداخت‌ها و قراردادها بین ۴۵ تا ۷۵ درصد رشد داشتیم، امسال مقرر کردیم که ۱۰۰ درصد رشد را شاهد باشیم که مفهوم جهش را به خود بگیرد.
دکتر مهری با تأکید بر اینکه امسال تلاش کردیم در بحث تجهیز منابع قدرتمندتر ظاهر شویم تا بتوانیم در بخش پرداخت شاهد یک جهش محسوس باشیم، افزود: در سه ماهه اول سال جاری در بحث پرداخت‌ها حدود ۵۴ درصد رشد داشتیم که البته این رشد درحوزه ریالی ۹۶ درصد بود.
وی ادامه داد: در بحث وصول مطالبات و تجهیز منابع نیز تلاش کردیم هم سپرده‌ها را افزایش دهیم و هم از منابع وجوه اداره شده و منابع صندوق توسعه ملی برای پرداخت به صنعتگران و معدنکاران در حوزه ریالی استفاده کنیم و پیش‌بینی می‌کنیم این رشد را تا پایان سال ادامه دهیم و امسال بتوانیم حدود ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنعت و معدن پرداخت کنیم.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا اقداماتی در این زمینه انجام شده است، گفت: با وجود اینکه در فروردین و اردیبهشت کسب و کارها نیمه فعال بود، در بانک صنعت و معدن از پنجم فروردین ماه همه همکاران در محل کار حاضر بودند و این رشدها با لحاظ فضای کرونایی کشور که برخی از واحدها به صورت نیمه فعال درآمده بودند انجام شد که امیدواریم این روند را شتاب دهیم. چراکه امسال، سال جهش تولید است و بانک‌ها به عنوان یک ابزار جهش در تأمین مالی مطرح هستند و تلاش می‌کنیم این جهش را در عمل در بانک صنعت و معدن داشته باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.