×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | پرداخت بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، رضا صالحی شهرابی سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با تاکید بر آنکه بانک عامل بخش مسکن حمایت و توجه ویژه ای در راستای احیا و بازسازی بافت فرسوده شهرها دارد، اظهار کرد: بانک مسکن با تمام توان تسهیلاتی خود در راستای حمایت و کمک به هموطنان ساکن در بافت فرسوده کشور در جهت بازسازی واحدهای مسکونی آنها گام بر می دارد و به همین جهت تسهیلات مشارکت مدنی ویژه ای با نرخ سود ویژه به سازندگان اعطا می شود.

وی با اشاره به آمار تسهیلات نوسازی بافت فرسوده از ابتدای سال ۹۸ تا تاریخ هجدهم تیرماه، گفت: گزارش عملکرد بانک طی دوره مورد اشاره در خصوص میزان تسهیلات پرداخت شده به بافت فرسوده حاکی از آن است که طی این مدت، یک هزار و سه قرارداد منعقد شده به ارزش ۵۶ میلیارد و ۴۹۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به متقاضیان بافت فرسوده سراسر کشور ارایه شده است.

وی ادامه داد: از مجموع تسهیلات پرداخت شده، استان تهران رتبه نخست تسهیلات منعقد شده در حوزه بافت فرسوده را دارد. به طوری که مطابق با آمار، طی بازه زمانی مذکور، استان تهران با ۱۷۴ واحد قرارداد منعقده به ارزش ۳۲ میلیارد و ۹۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بیشترین سهم را از مجموع تسهیلات پرداختی به لحاظ تعداد واحد و رقم پرداختی به خود اختصاص داده است.

وی به سایر استان های قرارگرفته در رده های بعدی نیز اشاره کرد و گفت: پس از استان تهران، استان اردبیل با ۱۳۰ واحد به ارزش ۷ میلیارد و ۵۸۷ میلیون تومان در رتبه دوم و استان فارس با ۱۰۵ واحد به ارزش ۵ میلیارد و ۷۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در رتبه سوم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: سهم استان های اردبیل، فارس و ایلام به ترتیب از مجموع تسهیلات اعطایی به حوزه ساخت وساز در بافت فرسوده به لحاظ تعداد معادل ۱۳ درصد، ۱۰.۵ درصد و ۹.۸ درصد است.
به گفته سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن استان های ایلام، بوشهر، هرمزگان و گلستان به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

صالحی با بیان اینکه تسهیلات بافت فرسوده از دو بخش شامل منابع بدون سپرده بانک مسکن با نرخ سود ۱۸ درصد و همچنین از محل وجوه دولت(در دو بخش منابع شرکت مادر تخصصی بافت فرسوده و وجوه بانک مسکن) با نرخ سود ۹ درصد پرداخت میشود، اظهار کرد: طی دوره زمانی مذکور، از مجموع ۵۶ میلیارد و ۴۹۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تسهیلات منعقد شده، ۱۳ میلیارد و ۳۸۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد و مابقی با نرخ سود ۹ درصد به متقاضیان سراسر کشور پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اواخر سال ۹۶، نوسازی متفاوت بافت‌های فرسوده در قالب برنامه ملی بازآفرینی شهری با فرمان رییس‌جمهور آغاز شد. هدف اجرای این برنامه احیای ۱۳۳۴ محله فرسوده طی ۵ سال در دو قالب «ساخت سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی» و «افزایش سرانه‌های خدماتی» است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.