×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
پرداخت تسهیلات واحد‌های تولیدی قبل از خرداد

تجارت گردان | پرداخت تسهیلات واحد‌های تولیدی قبل از خرداد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، سعید زرندی معاون وزیر صنعت با اشاره به شرایط ویژه ایجاد شده ناشی از شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: کشور‌های مختلف متناسب با توان خود حمایت‌هایی را انجام دادند و در کشور ما هم چند تصمیم گرفته شده که از جمله آن‌ها ارائه تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی برای جبران برخی از آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: دولت حمایت‌های مختلفی از جمله حمایت‌های مالیاتی، ارائه تسهیلات بیمه تامین اجتماعی و امهال بانکی را در نظر گرفته است.

او گفت: فرایند ارائه تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی به ازای هر کارگر برای کارفرمایان در این ماه آغاز می‌شود و در این راستا وزیر صمت دستور ویژه‌ای صادر کرده است تا پیش از خرداد، این کار انجام شود.

زرندی اظهار کرد: تسهیلات از منابع بودجه عمومی نبوده بلکه ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی بانک‌ها تکلیف شده است که در اختیار واحد‌های تولیدی قرار گیرد و بخشی هم از کاهش ذخیره قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی تامین شده است.

او افزود: ۲۶ هزار میلیارد تومان از تسهیلات به سمت خرید‌های اعتباری خانوار‌ها برای افزایش تقاضا هدایت می‌شود و از ۴۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات، ۴۴ هزار میلیارد تومان برای کسب و کار‌ها و ۵ هزار میلیارد تومان هم برای بنگاه‌های بزرگ‌تر اختصاص داده می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.