×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
پرداخت تسهیلات وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومانی در دستور کار قرار دارد

فرهاد باقر پور در این برنامه بازدید که با حضور عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ، معاونان و مدیران بنیاد مسکن انجام گرفت با اشاره به اینکه افزایش وام ساخت مسکن روستایی از صد میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان در   جلسه شورای عالی مسکن مطرح شده است افزود: رئیس جمهوری با این افزایش وام موافقت کردند و پیشنهاد سود ۵ درصد برای اعطای این تسهیلات در نظر گرفته شده است.

 معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: شورای پول و اعتبار برای پرداخت وام ساخت مسکن در حال بررسی موضوع است  تا بانک مرکزی آن را با کمترین سود ممکن به بانک‌های عامل ابلاغ کند.

باقرپور با بیان اینکه برخی از بانک ها برای پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی اعلام آمادگی کرده اند  افزود: بانک‌های ملی، سپه، تجارت، ملت، مسکن، کشاورزی، صادرات، پست بانک و بانک رفاه بانک‌های عامل  هستند که تاکنون برای پرداخت وام ساخت مسکن روستایی مشخص شده اند و با تصویب نهایی و اجرای این مصوبه قطعا تحول جدی در حوزه مسکن روستایی بوجود خواهد آمد.

این مقام مسوول در ادامه  با اشاره به اینکه اقساط وام ۲۰۰ میلیون تومانی روستاییان یک‌ میلیون و چهارصد هزار تومان خواهد شد، گفت:   بانک‌های عامل سراسر کشور برای  پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان ارزان‌قیمت باید آماده باشند تا با تصویب نهایی و ابلاغ  این مصوبه شتاب گیرد.

باقر پور همچنین ضمن اعلام آمادگی بنیاد مسکن برای احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی افزود: بر اساس برنامه تنظیمی دولت سیزدهم سالیانه یک ‌میلیون مسکن در سطح کشور ساخته می شود که از این میزان ۲۰۰ هزار واحد در روستاها و ۸۰۰ هزار واحد در شهرهای کشور است.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از  ۱۵۷ هزار  واحد در روستاهای کشور و  بیش از  ۵۴هزار  واحد مسکونی در شهرهای کشور در حال ساخت است.بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در صدد است که علاوه بر ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در شهرهای کشور بسازد.

عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس نیز در جریان این بازدید گزارشی از روند توسعه مسکن روستایی و تامین مسکن شهری در استان فارس ارائه داد و بیان داشت : بنیاد مسکن برای اجرا و توسعه طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس آمادگی کامل دارد و عملیات اجرایی و کلنگ زنی ۱۰ طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس در شهرستان های قیر و کارزین ، بوانات ، داراب ، شیراز ، فسا ، ممسنی ، نی ریز و لارستان نیز در دهه فجر امسال  آغاز شده است.

مهندس زمانی در ادامه بیان داشت :    ۲ هزار و ۲۹۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در این شهرستان ها اختصاص یافته است ،   ۷ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال نیز از محل  خود یاری و آورده متقاضیان در این طرح ها هزینه می شود . تعداد خانوار بهره مند از طرح های نهضت ملی مسکن در این شهرستان ها یک هزار و ۵۳۳ خانوار است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین گفت: افتتاح و بهره برداری از یک هزار و ۹۱۸ طرح بهسازی و بازسازی مسکن روستایی و شهری آسیب دیده از حوادث طبیعی همزمان با دهه فجر امسال انجام  شده است ،  این واحد های مسکونی با بهره گیری از ۱۱ هزار و  ۲۴۵ میلیارد و ۵۴۰ میلیون  ریال آورده افراد و تسهیلات کم بهره بنیاد مسکن بهسازی و بازسازی شده است.

زمانی با گرامیداشت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد : ۵ هزار و ۶۲۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال از این اعتبارات از محل تسهیلات کم بهره بنیاد مسکن و به همین میزان نیز از محل آورده متقاضیان برای بهسازی و بازسازی واحد های یاد شده هزینه شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.