×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی به بازنشستگان از همین هفته /قدردانی از تیم مدیریتی شرکت سنگ آهن

به گزارش تجارت گردان به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت، حجت کاظمی، عصر روز شنبه در آیین تجلیل از بازنشستگان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران که با حضور محمدرضا فلاحتی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، ابوالقاسم دهقان، فرماندار بافق و جمعی از مدیران ومسوولان شهرستان در سالن همایش های شهرک آهنشهر بافق برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: از تیم مدیریتی شرکت سنگ آهن برای پایدار نگه داشتن شرکت در بحران های داخلی و خارجی تشکر و قدردانی ویژه می کنم . این تیم توانست شرکت سنگ آهن مرکزی را در برهه ای که کشور با قطعی برق مواجه بود و از سویی جنگ روسیه و اوکراین موجب متلاطم شدن بازار فولاد شده بود پایدار نگه دارد و از بحران ها عبور کند.

وی امضا تفاهمنامه همکاری با سازمان انرژی اتمی را اتفاقی بزرگ برای شرکت سنگ آهن خواند و افزود: هم اکنون حدود ۲۰۰ میلیون تن سنگ شناسایی شده که برای سالهای متمادی می تواند خوراک مورد نیاز شرکت را تامین کند. بی شک این اتفاق مهم با تلاش و همت تیم مدیریتی شرکت سنگ آهن انجام شده است.

کاظمی در بخش دیگری از سخنانش به مطالبات بازنشستگان اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات به حق بازنشستگان همسان سازی است که در این زمینه کارگروهی برای پیگیری تشکیل شده و امیدواریم به زودی پیگیری های این کارگروه به نتیجه برسد و بازنشستگان حق خود را دریافت کنند.

وی در خصوص جذب فرزندان بازنشستگان نیز اظهار کرد: از مدیریت محترم شرکت سنگ آهن و هیات مدیره شرکت می خواهم که در این زمینه مساعدت های لازم را انجام دهند و اولویت را برای جذب فرزندان تحصیل کرده بازنشستگان و شاغلان قرار دهند.

کاظمی همچنین از پرداخت کلیه معوقات بازنشستگان فولاد تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: برای سفرهای زیارتی بازنشستگان نیز تسهیلاتی در نظر گفته شده و امیدواریم به زودی این سفرها بدون پرداخت هیچ هزینه ای انجام شود.

وی در خصوص سهام ترجیحی نیز تصریح کرد: زمانی که شرکت سنگ آهن به صندوق فولاد واگذار شد قرار بر این بود که ۵ درصد سهام شرکت به کارکنان و بازنشستگان تعلق گیرد اما در آن زمان از این سهام استقبال نشد و تنها ۹ دهم درصد خریداری کردند و حدود ۴.۱ درصد باقی ماند.

کاظمی اضافه کرد: اگر سهام ترجیحی بعد از یکماه به فروش نرسد سازمان بورس می تواند آن را به فروش برساند اما این موضوع را متوقف کردیم و در تلاشیم تا راهکاری حقوقی برای تعلق گرفتن این سهام به بازنشستگان و کارکنان شرکت پیدا کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با بیان اینکه در حوزه صندوق های بازنشستگی دچار مشکلات عدیده ای هستیم تصریح کرد: یکی از ابر چالش ها در حوزه سیاست های کلان کشور بحران در صندوق های بازنشستگی است که عوامل زیادی در آن دخیل هستند.

وی به بدهی ۵۳ هزار میلیارد تومانی دولت هم اشاره کرد و گفت: باید نمایندگان شهرها و مناطقی مانند کرمان، یزد، مازندران، گیلان و … خواستار “پراخت” بدهی دولت شوند و از آن بخواهند که بار مالی ایجاد شده را تامین کند.

بهره گیری از ظرفیت معنوی و تخصصی بازنشستگان

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران نیز در این مراسم ضمن خوشامد گویی به بازنشستگان شرکت گفت: تجلیل از بازنشستگان تجلیل از خدماتی است که امروز نتایج آن را در قالب پیشرفت های صنعتی و فعالیت های اقتصادی کشور می بینیم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های معنوی و تخصصی تمامی بازنشستگان عزیز بهره ببریم و آینده روشنی برای شرکت سنگ آهن و تمامی مردم شریف بافق رقم بزنیم

حمیدیان با اشاره به ابلاغ و پیگیری طرح جامع تکریم بازنشستگان تصریح کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی برنامه هایی برای ارتقا رفاه و سلامت بازنشستگان اجرا کرده که امیدواریم به زودی در قالب طرح جامع تکریم بازنشستگان این برنامه ها بیش از پیش توسعه پیدا کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.