×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
پرداخت ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات در قالب شیلات کارت به واحدهای آبزی پروری

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: در راستای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، طرح شیلات کارت برای تامین سرمایه در گردش به منظور تامین نهاده های اولیه همچون بچه ماهی و خوراک آبزیان برای متقاضیان به اجرا درآمده که سقف آن ۲۰۰ میلیون تومان و با بهره ۱۲ درصد می باشد.
رجبعلی قربان زاده افزود: از مجموع تولیدکنندگان آبزی که برای دریافت تسهیلات شیلات کارت در سامانه سیتا ثبت نام کردند، تا کنون ۱۶۹۴ متقاضی با رقم ۲۲۱ میلیارد تومان به بانک کشاورزی معرفی شده اند که از این تعداد ۳۱۹ مورد از بانک کشاورزی، اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان دریافت کرده اند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر در استان های مازندران حدود ۱۴ میلیارد تومان، خراسان رضوی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، استان اصفهان دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و لرستان بیش از یک میلیارد به تولیدکنندگان آبزیان در قالب شیلات کارت، تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت شده است.


استفاده از منابع بازارگاه در آبزی پروری
قربان زاده در همین حال گفت: بر اساس دستورالعملی که سازمان شیلات ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی تنظیم کرده است، قرار شده تولید کنندگان ماهیان سردآبی، گرم آبی، خاویاری ، میگو و ماهیان دریایی بتوانند از تسهیلات سرمایه در گردش در قالب بازارگاه برای تامین نهاده ها نیز استفاده کنند.
وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۶۷۴ متقاضی با رقم ۳۴۰ میلیارد تومان به بانک کشاورزی برای اخذ تسهیلات سرمایه در گردش در بخش آبزی پروری از محل سامانه بازارگاه معرفی شده اند و از این تعداد ۱۶۵ مورد منجر به عقد قرارداد شده است.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران با اشاره به نبود زیرساخت لازم در سامانه ای که بانک کشاورز برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از سامانه بازارگاه طراحی کرده، تصریح کرد: نرم افزاری که بانک کشاورزی برای ثبت نام متقاضیان و دریافت تسهیلات طراحی کرده قابل استفاده برای بخش شیلات نیست و برای آن باید نرم افزار جدید طراحی شود.
وی اظهارداشت: با پیگیری از طریق بانک و وزارتخانه و با رفع مساله نرم افزار، واحدهای آبزی پروری نیز می توانند از منابع مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها از محل بازارگاه استفاده کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.