×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
پرداخت ۴ هزار ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون خراسان رضوی

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، مهدی امین بیدختی در مصاحبه به مناسبت دوازدهمین سالروز تأسیس بانک توسعه تعاون در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بانک توسعه تعاون از سال ۱۳۸۸ در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ با سرمایه اولیه ۵ هزارمیلیاردی به‌عنوان تنها بانک دولتی ، توسعه‌ای و تخصصی جهت ارتقاء بخش تعاونی در اقتصاد کشور تأسیس شد.

وی گفت: بر اساس اساسنامه ۷۰ درصد خدمات و تسهیلات باید به بخش تعاون ارائه شود و ۳۰ درصد غیر تعاون و در این سالها توانسته‌ایم در کلیه بخش‌های اقتصادی ازجمله خدمات، کشاورزی، صنعت و معدن، بازرگانی و مسکن خدماتی را به مشتریان خود ارائه دهیم.

امین بیدختی تصریح کرد: با توجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام می‌شود بانک توسعه تعاون همه‌ساله در ابتدای سال اهدافش در قالب راهبردهای هفت‌گانه توسط مدیرعامل محترم بانک به کلیه واحدهای اجرایی ابلاغ می‌گردد.

وی در ادامه با اشاره به اولویت‌های سال ۱۴۰۰، افزود: حمایت حداکثری از تولید، پشتیبانی عملی از تولیدکنندگان و رفع موانع اداری و کاهش بروکراسی و توسعه تعاملات و هم‌افزایی با فعالان بخش تعاون با رویکرد ایجاد زنجیره خلق ارزش و از دیگر اولویت‌ها بحث رضایتمندی و افزایش آن از طریق روان‌سازی فرآیندهای اجرایی در بخش خدمات و تسهیلات دهی بوده که در ۴ ماه سال جاری نزدیک به ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف اقتصادی توانستیم تسهیلات پرداخت کنیم .

مدیر شعب بانک توسعه تعاون خراسان رضوی با اشاره به حمایت‌های این بانک از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا گفت: در شهر مشهد بخش خدمات در دوران کرونا بیشترین آسیب را دید لذا ۳۰ درصد تسهیلات در این ۴ ماه به بخش خدمات و بازرگانی و ۶۰ درصد به بخش صنعت، معدن و کشاورزی پرداخت‌شده است.

امین بیدختی گفت: سال ۹۹ با توجه به مشکلات و تحریم‌هایی که وجود داشت ۱۷ هزار ۷۶۵ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات داشتیم که در مقایسه با سال ۹۸ تقریباً ۴۲ درصد رشد را نشان می‌دهد و منابع سپرده‌ای استان نیز نسبت به سال ۹۸ حدود ۵۰ درصد رشد داشته است .

وی در ادامه تصریح کرد: از مجموع تسهیلاتی که پرداخت کردیم ۵۴ درصد در بخش صنعت و معدن و کشاورزی و ۲۲ درصد در بخش خدمات و بازرگانی و الباقی تسهیلات در سایر بخش‌ها پرداخت‌شده است.

مدیر شعب خراسان رضوی بابیان اینکه فلسفه وجودی بانک توسعه تعاون تقویت بخش تعاونی در اقتصاد ملی کشور است گفت: به‌منظور تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و باهدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، بانک توسعه تعاون در سال ۱۳۹۶ به‌عنوان بانک عامل معرفی گردید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبار سنجی و اهلیت سنجی که از مشتریان در روستاها انجام می‌دادیم خراسان رضوی ازلحاظ رتبه و جمع تسهیلات رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده و تا پایان سال گذشته هزار و ۶۲۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در سطح استان با هزار ۱۰۴ طرح و اشتغال‌زایی ۳ هزار و ۳۸۶ نفر در سطح استان توانستیم پرداخت کنیم.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون افزود: با حمایت‌ها و پیگیری‌ها، ارتباط خوبی با مشتریان برقرارشده و ما در بحث تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ از منابع صندوق توسعه ملی و همچنین ماده ۵۲ قانون الحاق مجموعاً ۳ هزار و ۲۲۷ میلیارد ریال توانستیم برای استان جذب کنیم و پرداخت تسهیلات داشته باشیم.

امین بیدختی مهم‌ترین برنامه‌های ۱۴۰۰ را حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع سد راه آن‌ها به‌عنوان بازویی توانمند یادکرد و گفت: در سال جاری هم تمام همت و تلاشمان را می‌کنیم تا در همه مأموریت‌های تعریف‌شده در حوزه‌های مختلف اعم از بخش تعاون، اشتغال روستایی و همچنین پرداخت تسهیلات تکلیفی شامل کمیته امداد، سازمان بهزیستی، مشاغل خانگی و بنیاد شهید همانند سالهای قبل موفق ظاهر شویم.

مهدی امین بیدختی گزارشی هم از میزان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ارائه کرد و گفت: در سال ۹۹ حدود ۵۹۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه شامل ازدواج جوانان ،معرفی‌شدگان سازمان بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد شهید و سایر پرداخت شد. وی تصریح کرد با توجه به آسیب کسب‌وکارها تحت تاثیرویروس کرونا، حمایت های خوبی از تولید کنندگان محصولات بهداشتی در این مدت با پرداخت تسهیلات و یا امهال در بازپرداخت اقساط تسهیلات صورت گرفت.

گفتنی است بانک توسعه تعاون در حال حاضر با ۲۰شعبه و ۳ باجه و همچنین ۱۷۴ نیرو در حال خدمات رسانی به مردم در سطح استان خراسان رضوی است که با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و محدودیت ها و دورکاری ها، بانک توسعه تعاون توانسته در راستای دیگر بانک هابخشی از خدمات خود را به صورت الکترونیکی انجام دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.