×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
“پردیس دانشگاه تهران در یک قدمی بافق”

به گزارش تجارت گردان به نقل ازمرکز اطلاع رسانی شرکت، در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲، مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران با حضور در دفتر ریاست دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه‌ای را در راستای تعامل سازنده بین صنعت و دانشگاه و تسهیل شرایط پذیرش و ورود دانشجویان بافقی به دانشگاه تهران، امضا کرد.
در مراسم امضای این تفاهم‌نامه سیدمحمد مقیمی، ریاست دانشگاه تهران با اشاره به اینکه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران قدیمی‌ترین شرکت معدنی سنگ آهن ایران محسوب میشود، گفت: کنار هم قرار گرفتن دو قطب صنعتی و علمی قدیمی ایران و همکاری متقابل آنها قطعا برکات زیادی را به همراه خواهد داشت.
ریاست دانشگاه تهران تصریح‌کرد: حمایت‌های مادی و معنوی شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران از موضوعات مرتبط با آموزش نوعی سرمایه گذاری است که منجر به افزایش بهره وری در این شرکت و به تبع آن در حوزه صنعت کشور میشود.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران هم در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه اتصال بین صنعت و دانشگاه در کشور ما یک موضوع مهم است، گفت: شرکت‌های بزرگ در حال تبدیل شدن به مگاصنعت‌هایی هستند که تقریبا رشته دانشگاهی وجود ندارد که از آن صحبت کنیم و این مگاصنعت‌ها درگیر آن نباشند.
مجتبی حمیدیان افزود: در شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران افراد متعددی با برخورداری از رشته‌های مختلف دانشگاهی از مهندسی مکانیک گرفته تا مهندسی برق، مدیریت صنعتی،مدیریت بازرگانی و مهندسی معدن در حال فعالیت هستند.
وی افزود: دانش باید در خدمت صنعت باشد تا مشکلات مدیران صنایع در بخش‌های مختلف از طریق دانشگاه حل و فصل شود که خوشبختانه در شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران این نگاه شکل گرفته است و امروز دانشگاه تهران می‌تواند حلقه اتصال بین صنعت و دانشگاه را در شهرستان بافق تکمیل کند.
حمیدیان با اشاره به پروژه‌های مختلف در دست‌اقدام شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، گفت: طی ۲ سال گذشته با رویکرد به ۳ کلیدواژه توسعه،پیشرفت و سرمایه‌گذاری در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، بهره برداری از چند معدن جدید را در این شرکت آغاز کردیم.

گفتنی است از مهمترین موضوعات تفاهم‌نامه بین دانشگاه تهران و شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران می‌توان به تسهیل شرایط پذیرش و ادامه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان بومی در دانشگاه تهران و تعریف، تدوین و اجرای دوره های آموزشی در راستای نیازسنجی شرکت با تکیه بر توانمندی‌های دانشگاه اشاره کرد.
همچنین استفاده از ظرفیت‌ تحقیقات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی، راه اندازی پردیس دانشگاه تهران در شهرستان بافق و … از دیگر مواردی است که در این تفاهم نامه بر آن تاکید شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.