×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پرهیز از رقابت با بخش خصوصی و حرکت به سمت حکمرانی صنعتی/ نیروی انسانی ایرانی باید محور صنعت قرار گیرد

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایدرونیوز  ، مراسم تکریم «علی نبوی» رئیس پیشین هیأت عامل سازمان توسعه نوسازی و گسترش صنایع ایران (ایدرو) و معارفه «بابک احمدی» سرپرست جدید این سازمان، صبح امروز شنبه با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس و مدیران این سازمان در محل ایدرو برگزار شد.

علی‌آبادی، وزیر صمت با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا به امروز کارهای ارزشمندی خصوصا در حوزه انرژی صورت گرفته، گفت: افزایش بهره وری محورفعالیت‌ها و برنامه‌‎های دوره جدید مدیریتی در وزارت صمت است تا در تولیدات صنعتی همچون صنعت توربین، به‌سمت رتبه های برتر دنیا، حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی جاها شاهد آن هستیم که به دنبال رقابت با بخش خصوصی هستند، گفت: تمام مجموعه‌های تابعه وزارتخانه باید به جای تصدگری در بخش صنعت به دنبال حکمرانی صنعتی باشند.

وزیر صمت ادامه داد: امروزه در صنعت به جای انرژی و مواد اولیه باید نیروی انسانی را محور قرار داده و به نیروی کار ایرانی ارج دهیم و از سیاست نیروی انسانی ارزان قیمت دوری کنیم تا جوانان ما همچون که در برخی کشورهای خارجی می‌درخشند در کشور خودشان مشغول و باعث پیشرفت صنعت شوند.

وی همچنین بر «توسعه مناسبات بین‌المللی و صادرات براساس مزیت‌های نسبی کشور»، «حرکت به سمت صنایع دانش‌بنیان برای بهره‌وری از انرژی»، «حرکت به سمت برقی‌سازی خودرو»، «حرکت به سمت زنجیره ارزش به‌جای خام‌فروشی» و «ایجاد شغل به جای صادرات شغل در جهت حفظ نیروهای انسانی» در دوره جدید فعالیت وزارت صمت تاکید کرد و گفت: با اتکال به خداوند متعال و با استفاده از ظرفیت‌های و نیروی انسانی داخلی، باید به سمت بهره‌وری حرکت کنیم.

در ادامه این مراسم، بابک احمدی، سرپرست جدید ایدرو، با تاکید بر توسعه کمی در کنار توسعه کیفی در کنار همه صنایع، اظهارکرد: ایدرو همیشه پیشران صنعت ایران بوده و باید باشد و امروز می‌بایست با تمرکز جدی بر صنایع پیشرفته، گام‌های مفید و موثری بردارد. توجه به بنگاه‌داری سنتی، از رویکردهای‌ما نبوده و بر توسعه و توجه به صنایع پیشرفته و تجهیز مدیران به علم روز دنیا تاکید داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید به سمت اقتصاد «مردم نهاد» و «مردم پایه» پیش برویم، از نمایدگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که ظرفیت‌های قانونی مواجه با دشمن در جنگ اقتصادی را در اختیار ایدرو قرار دهند.

سرپرست جدید ایدرو، «اهلیت» و «تضمین بقای بنگاه» را در بحث واگذاری مورد توجه دانست و تصریح کرد: خواست اصلی و مهم ما از وزارت صمت و مجلس شورای اسلامی این است که واگذاری‌ها براساس منطق و اصولی حرفه‌ای صورت گیرد.

در این مراسم همچنین نبوی، رئیس پیشین هیات عامل سازمان توسعه نوسازی و گسترش صنایع ایران (ایدرو)، با اشاره به اینکه «نوسازی صنایع ایران»، به‌صورت ویژه پیگیری شده، گفت: تمرکز بر ۱۷ شرکت زیرمجموعه و ۱۰ شرکت وابسته جزو برنامه‌های دیگر این سازمان بود که در این مدت برای اداره بهتر این شرکت‌ها اقدامات مفید و موثری صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ایدرو یک کارخانه‌ساز است، اضافه کرد: در مناطق خاص که سرمایه‌گذار علاقه به احداث شرکت‌های بزرگ و کارخانه ندارد، ایدرو وارد عمل شده و مجموعه‌ای را احداث و اداره آن را به بخش‌های خصوصی می‌سپارد.

رئیس سابق هیات عامل ایدرو «افتتاح فاز ۱۴ پروژه پارس‌جنوبی »، «روش‌های تامین مالی برای طرح‌های نیمه‌تمام و خودداری از احداث واحدهای جدید»، «وصول مطالبات ایدرو از بخش‌های مختلف»، «افزایش عرضه خودرو به بازار و جمع‌آوری خودروهای ناقص در کف پارکینگ‌ها» و «تمرکز بر روش‌های حل مشکلات مالی و کاری شرکت‌های مهم کشور» را از اقدامات مهم ایدرو در دوره مدیریت خود برشمرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.