×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | پروازهای مستقیم چین از امروز متوقف شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، کیانوش جهانپور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پرواز بازگشت حدود ۸۰ ایرانی مقیم ووهان چین نیز از ایران به چین رفته است و این افراد به زودی به تهران می آیند. در یکی از هتل های تهران دو هفته در قرنطینه می مانند و پس از تایید سلامت آنها به آغوش خانواده بر می گردند. برخی از این افراد مشکل نظام وظیفه داشتند که ستاد کل نیروهای مسلح نیز تسهیلاتی را برای ایرانیان مشمول سربازی فراهم کرده تا به راحتی بتوانند به کشور بیایند و برگردند.ِ 
وی در پاسخ به ایرنا درباره زمان توقف پروازها از چین گفت: مصوبه دولت برای توقف پروازها عصر جمعه ابلاغ شده و نمی شد انتظار داشت بلافاصله و به لحظه از روز شنبه اجرا شود اما به طور منطقی انتظار این است که از امروز تا حداکثر فردا این پروازهای مستقیم از چین به تهران و برعکس متوقف شود. وزیر بهداشت نیز قول داده که اگر این اتفاق نیافتد موضوع را پیگیری کند.
جهانپور گفت: در مورد پروازهای غیر مستقیم از چین اکنون کاری نمی توانیم بکنیم و اگر بخواهیم این پروازها را هم لغو کنیم گویی خود را تحریم کرده ایمِ.
وی افزود: البته برای پروازهای غیر مستقبم مراقبت های مرزی با دقت در فرودگاه ها انجام می شود به خصوص برای افرادی که مهر خروج چین در پاسپورت آنها باشد مراقبت ها جدی تر است.
جهانپور گفت: برای تشخیص کرونا در موارد مشکوک سه آزمایش انجام می شود که تست آخر آزمایش اختصاصی ویروس کرونای جدید است. کیت تشخیصی این ویروس نیز خریداری و وارد شده اما این تست برای کسانی انجام می شود که تست دوم که آزمایش «پی سی آر» است و خانواده ویروس کرونا را تشخیص می دهد انجام می شود البته در صورتی که نتیجه تست دوم مثبت باشد.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: کیت های تشخیصی این ویروس جدید که آلمان تولید کرده با همکاری سازمان بهداشت جهانی وارد شده و باز هم وارد می شود.
وی گفت: منطقی نیست برای همه افراد مشکوک این آزمایش انجام شود اما اگر آزمایش دوم که تست سارس و کروناست مثبت بود ازمایش ویروس جدید نیز انجام می شود.
جهانپور گفت: موارد مشکوک به صورت انگشت شمار در شهرهای مختلف داریم که مورد بررسی قرار می گیرند.
وی افزود: پروازهای مستقیم از چین از قبل هم فقط در فرودگاه امام خمینی(ره) بوده است که همه این پروازها چه برای شرکتهای ایرانی و چه چینی باید از امروز متوقف شود.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ادامه داد: اگر بیمار مشکوکی در تهران باشد و نیاز به بستری داشته باشد در بخش عفونی منفی بیمارستان شهدای یافت آباد بستری می شود که تاکنون مورد مثبتی نداشته ایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.