×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | پرونده الکترونیک؛گام دوم طرح تحول سلامت

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  صداوسیما؛ روحانی در مراسم رونمایی از پرونده الکترونیک سلامت کشور، با اشاره به یکی از سفر‌های خارجی در سال ۷۸-۷۷ خود اظهار داشت: در آن سفر توضیحاتی در جلسه چند ساعته درباره نظام سلامت الکترونیک کشور ارائه شد و من این کار را برای مقام معظم رهبری در ملاقاتی توضیح دادم. 
وی افزود: مقام معظم رهبری به بنده فرمودند که این کار را در ایران دنبال کنند شما به مقامات دولتی بفرمایید که این کار را در ایران دنبال کنند و من هم مسئولان آن دوره در سال ۷۸-۷۸ را خواستم و برایشان توضیح دادم و لذا از آغاز دولت هم یکی از اهداف من تحقق دولت الکترونیک بود مخصوصاً در بخش سلامت. رئیس جمهور افزود:​ آرزوی من این بود پایان دولت یازدهم به سلامت الکترونیک برسیم، اما تأخیر افتاد.
وی تصریح کرد: در آغاز دولت به همه دستگاه‌ها تأکید داشتم ما به این نظام دست پیدا کنیم البته آن موقع قول داده شد در سال ۹۷ این موضوع تحقق پیدا می‌کند و در جلسات اعلام شد در اوایل سال ۹۸ این موضوع محقق خواهد شد. 
رئیس جمهور ادامه داد: از جدیت و تلاش دست اندرکاران این طرح تشکر می‌کنم. وی افزود: این یکی از قول‌های دولت در زمینه حقوق شهروندی است و این گام دوم تحول در نظام سلامت کشور است. 
رئیس جمهور اضافه کرد: بسیار خوشحالم که این کار امروز انجام شد و می‌دانم رفاه بسیار زیادی را در شهروندان ایرانی بوجود خواهد آورد. 
روحانی گفت: رفاه مردم و وقت مردم صرفه جویی خواهد شد و هزینه درمان نیز کاهش پیدا خواهد کرد و یک کار بسیار ارزشمندی خواهد بود هم برای پزشک که دقت لازم را در نسخه پیچی خود انجام بدهد و هم برای تحقیقات ما در آینده و هم برای پیشگیری از مواردی که احتمالاً موارد بحران سلامت خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.