×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
پروژه‌های داخلی و خارجی بانک توسعه صادرات

تجارت گردان | پروژه‌های داخلی و خارجی بانک توسعه صادرات

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات و به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، بخشی از این تسهیلات نیز در خارج از کشور برای صادرات خدمات فنی و مهندسی صرف شده است؛ برای نمونه، احداث خط انتقال برق و پست‌های مربوطه در ارمنستان، تجهیز کارگاه – احداث تصفیه‌خانه آب شهر الفجر عراق، ساخت ۹ مخزن ذخیره نفت‌خام در عراق، تجهیز کارگاه خط انتقال برق کردستان عراق، احداث تصفیه‌خانه آب و فاضلاب – تجهیز کارگاه در عراق، نیروگاه برق زمین گرمایی – پروژه اولکاریا ۴ – تجهیز کارگاه در کنیا، خطوط انتقال نیرو در پاکستان (پروژه رحیم یارخان) – تجهیز کارگاه از جمله طرح‌های بانک توسعه صادرات در خارج از کشور است.

اما نکته قابل توجه در تسهیلات ارائه شده در استان‌ها، ارائه تسهیلات تخصصی به صنایع مخصوص و معروف هر استان است؛ به عنوان نمونه تسهیلات ریلی در مشهد یا هتلداری در کیش از این تسهیلات هستند. در ادامه به بخشی از این تسهیلات که طی چند سال گذشته پرداخت شده اشاره می‌شود؛ شعبه میرداماد بانک توسعه صادرات تسهیلاتی را برای احداث واحدهای پتروشیمی، نیروگاه سیکل ترکیبی و دو واحد بیمارستانی محب حضرت فاطمه(س) و بیمارستان محب جامع زنان در تهران پرداخت کرد. همچنین این شعبه با پرداخت ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی و ۳۵میلیون یورو تسهیلات ارزی از محل منابع بانک تامین مالی پروژه ملی پتروشیمی کردستان را برعهده گرفته است. در شعبه زنجان بانک توسعه صادرات نیز تامین مالی ۱۲ میلیون یورویی برای طرح توسعه تولید ترانسفورماتور و ارائه تسهیلات برای ایجاد پایانه باربری بین‌المللی از جمله طرح‌هایی است که تامین مالی شد.
در یزد، احداث کارخانه‌های آهن‌اسفنجی به مبلغ ۷۵ میلیون یورو، احداث هتل تفریحی به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال، تولید کاشی ۷میلیون یورو، تولید سازه‌های بتنی حدود ۴ میلیون یورو، تولید شمش فولادی ۵۸ میلیون یورو، تولید انواع شمش فولادی و کربنی به میزان ۱۳۳ میلیون یورو از جمله موارد تسهیلاتی شعبه این شهر است.
همچنین تامین مالی صادرات خشکبار به روسیه در قالب خط اعتباری صادراتی به میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و همچنین پوشش صادراتی صدور محصولات فولادی به اروپا با ابزار پرداخت اعتبار اسنادی صادراتی از دیگر اقدامات شعبه یزد بین سال‌های ۹۴ تا ۹۷ بوده که ارزآوری آن ۱۴ میلیون یورو بوده است.شعبه گرگان با ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی تامین مالی تنها واحد تولیدکننده ید در کشور را برعهده گرفته است.
طرح توسعه تولید انواع کلر به مبلغ ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار یورو، احداث واحدهای تولید سنگ ساختمانی نزدیک به ۲ میلیون یورو و احداث هتل توریستی به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال از جمله مواردی هستند که با تسهیلات شعبه بانک توسعه صادرات اصفهان تامین مالی شده‌اند.
همچنین شعبه تبریز در بخش تولید کیسه سیمان بیش از ۳ میلیون یورو، نبشی و میلگرد شش میلیون دلار، نزدیک به ۵ میلیون یورو و چهارصد هزار دلار تسهیلات در بخش تولید گونی، ۳ میلیون یورو در بخش تولید پروفیل پی‌وی‌سی و در بخش تولید خاک چینی ۱۳میلیون دلار تامین مالی انجام داده است.
شعبه شیراز این بانک نیزدر صنعت مواد شیمیایی ۵۰۰ میلیارد ریال با ۵۰میلیون دلار ارزآوری و ۵۰ نفر اشتغال، در حوزه سیمان ۴۰۰ میلیارد ریال با ۵۰میلیون دلار ارزآوری و ۵۰ نفر اشتغال ، در بخش موادغذایی و بسته‌بندی ۹۰۰ میلیاردریال با ۷۰میلیون دلار ارزآوری و ۷۰نفر اشتغال تسهیلات ارائه داده است. همچنین در بخش فولاد ۶۰۰میلیارد ریال با ۲۰میلیون دلار ارزآوری و ۴۰ نفر اشتغال و در بخش تولید لوله‌های صنعتی ۵۰۰میلیارد ریال با ۱۰میلیون دلار ارزآوری و ۳۰ نفر اشتغال تامین مالی انجام شده است.
شعبه شیراز بانک توسعه صادرات برای طرح گیاه دارویی شیرین بیان نیز ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار تسهیلات ارائه کرده است.شعبه مشهد بانک ۵ میلیارد ریال برای واحد تولید چرم، بیش از ۵/ ۱۳ میلیون یورو برای واحدهای ریسندگی و نساجی و برای خدمات فنی مهندسی در خارج از کشور ۵۰۰ هزار یورو تسهیلات پرداخت کرده است. برای طرح تجهیز قطار شهری مشهد نیز ۱۲۳ میلیون یورو به عنوان یکی از پروژه‌های مهم ریلی درون شهری کشور تامین مالی انجام داده است. همچنین نزدیک به ۶ میلیون یورو برای پروژه‌های متعدد تولید انواع فرش ماشینی تسهیلات ارائه شده که موجب اشتغال حدود ۱۰۰ نفر نیروی کار شده است.
مساعدت برای زیرساخت صادراتی در بخش حمل و نقل دریایی به مبلغ ۱۲میلیون یورو، ارائه تسهیلات برای زیرساخت جذب توریسم و ساخت هتل به میزان ۳۵میلیارد ریال و تامین مالی تاسیس پارک آبی به مبلغ ۱۲ میلیون یورو و قریب به ۱۵۷ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی برای ۳۵۰ نفر از جمله تسهیلات شعبه کیش است.شعبه بندرعباس درچارچوب اعطای تسهیلات صادراتی به تولیدکنندگان ماهی، میگو، خرما و نیز فولاد بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است. ۲۰درصد تسهیلات شعبه کرمان به بخش صادرات محصولات کشاورزی برای حفظ و توسعه بازارهای صادراتی خصوصا پسته و خرما پرداخت شده است. استان همدان یکی از قطب‌های تولید سیب زمینی در کشور است و شعبه این استان از سال ۹۲ تاکنون نزدیک به ۸ میلیون دلار حواله ارزی برای واردات بذر سیب‌زمینی مورد نیاز کشاورزان استان صادر کرده است.
محصولات صادراتی واحدهای تولیدی تامین مالی شده بانک توسعه صادرات در قزوین شامل مصنوعات پلاستیکی، محصولات شیمیایی، محصولات غذایی، صنایع تبدیلی کشاورزی، دارویی، بهداشتی و لوازم خانگی بوده که به کشورهای همسایه چون عراق، افغانستان، گرجستان، ترکیه، هند، یمن و آسیای میانه صادر شده‌اند.
شعبه سیستان و بلوچستان این بانک در پروژه توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با تامین مالی ۳۳۴ میلیون دلار برای زیرساخت صادراتی طرح یاد شده حضور داشته است.
تسهیلات ارزی ۶ میلیون و ۵۰۰هزار یورویی از محل منابع صندوق توسعه ملی برای احداث آب‌شیرین کن چابهار – کنارک اعطا شده است که تامین آب شرب شهرهای کنارک و چابهار را انجام می‌دهد و تعدادی از نیروهای بومی منطقه نیز در آن فعالیت دارند.خرید ۴ فروند کشتی باربری برای افزایش ظرفیت حمل‌ونقل بار با حمایت ۸ میلیون یورویی شعبه گیلان این بانک صورت پذیرفته است.همچنین تامین مالی پروژه‌هایی چون نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان به مبلغ ۲۵۰ میلیون یورو، طرح توسعه تولید سیمان با ۲۱۰ میلیاردریال تسهیلات ریالی و ۲۱ میلیون دلار تسهیلات ارزی، احداث سردخانه با ۸ میلیاردریال و احداث سیلوی غلات با ۱۷میلیاردریال از دیگر موارد است. شعبه سمنان در حوزه صنعت نساجی تسهیلاتی بیش از ۱۲ میلیون یوآن چین، در صنایع سیم و کابل ۳۳میلیون روپیه هند و در بخش صنایع پلاستیک ۱۵میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است. این موارد بخشی از تسهیلات استان‌های بانک توسعه صادرات است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.