×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی شرکت با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت مقوله سلامت در کنار تولید و معیشت  کارکنان و پتانسیل اجرایی مباحث ارگونومی با توجه به قدمت تکنولوژی تولید در کارخانه، این پروژه تحقیقاتی مهم در ادامه سایر طرح های اجرایی سلامت محور از جمله پروژه سلامت و بهداشت روان کارکنان و خانواده تحت تکفل و پروژه ارزیابی عوامل زیان آور محیط کار در کارخانه با مشارکت مدیریت های بهداشت و محیط زیست و تحقیق و توسعه در سه بخش با آسیب های شغلی بالاتر  شروع شده است.
وی با تاکید بر پیشرفت مستمر برنامه های ارگونومی و تحقق عملی خروجی های این  پروژه، حمایت  همه جانبه مدیران سازمان از برنامه های سلامت محور، جهت نهادینه شدن ارگونومی در سازمان و جذب متخصصین ارگونومی در توسعه آتی منابع انسانی را  خواستار شد.
مدیر بهداشت و محیط زیست شرکت نیز گفت: در جهت ارتقاء سلامت کارکنان و شناسایی و ارزیابی عوامل زیان آور ارگونومی و انجام اقدامات اصلاحی در زمینه پیشگیری از آسیب های اسکلتی و عضلانی، طرح تحقیقاتی ارگونومی مشارکتی با محوریت دکتر چوبینه مدیر گروه دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز شد.
وی افزود: مجری  این پروژه به عنوان مرجع ارگونومی در کشور و دارنده جایزه بهترین محقق در حوزه ارگونومی از  انستیتو ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی انگلستان بوده و دارای تجارب ارزنده ای در اجرای این پروژه در صنایع مشابه می باشد.
سید حمید حسینی گفت: ایجاد کارگروه ارگونومی مشارکتی در بخش ها و تسری دانش ارگونومی توسط این تیم در سطوح پایین سازمان در کارخانه با راهبری کارشناسان بهداشت حرفه ای شرکت از اهداف مهم این پروژه می باشد و امید است با این اقدام مقوله ارگونومی در کلیه بخش های کارخانه نهادینه شده و دانش بروز این علم در کارخانه بومی سازی گردد.
علیرضا چوبینه با اذعان به سابقه روشن بهداشت صنعتی و معاینات طب کار در ذوب آهن اصفهان و فراهم بودن بستر مناسب جهت پیشبرد برنامه های سلامت محور، شرط موفقیت در این طرح را حمایت همه جانبه مدیران و مدیران ارشد سازمان عنوان کرد.
وی در پایان به تشریح فازهای اجرایی این پروژه پرداخت و به سوالات حاضرین در این زمینه پاسخ داد.
لازم به ذکر است اولین جلسه آموزشی جهت کارگروه ارگونومی مشارکتی توسط علیرضا چوبینه در محل مدیریت آموزش برگزار و مسیر دستیابی به نتایج کاربردی این طرح در شرکت تببین شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.