×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

شرکت پتروشیمی پارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی عسلویه ، تولید اقتصادی سبز، تفکر سیستمی و مدیریت علمی را استراتژی اصلی خود تعیین کرده و در چشم انداز خویش ، تولید مواد پایه و سوخت پاک در صنعت پتروشیمی را کانون توجه قرار داده است. همچنین این شرکت  با دریافت گواهینامه های متعدد جهانی و همچنین الواح تقدیر و نشان های افتخار آفرین گوناگون  توانسته در ارتقا جایگاه ارزش آفرین صنعت پتروشیمی در عرصه صنایع صنعت داخلی و بین المللی و همچنین بازارهای شرق آسیا تا مجامع محیط زیستی اروپا را از آن خود کند.پتروشیمی پارس امسال در بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست حضور یافته تا آخرین دستاوردهای خود را در این خصوص ارائه دهد .


مسئولیت اجتماعی و نقش کلیدی روابط عمومی در پتروشیمی پارس
گفتنی است، در این نمایشگاه توضیحات تفصیلی فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده «شرکت پتروشیمی پارس» در راستای استراتژی های زیست محیطی با تشریح مدیریت HSE وهمچنین گزارش اقدامات و عملکردهای حوزه مسوولیت های اجتماعی توسط روابط‌عمومی برای مخاطبان و بازدید کنندگان ارائه می شود که بسیار حائز اهمیت است.
 این گزارش می افزاید ، لازمه جامه عمل پوشاندن به آرمان سبز ، پیامد مسئولیت پذیری در قبال طبیعت است.شرکت پتروشیمی پارس برای ایران سبز و تولید سوخت پاک پروژه هایی را به سرانجام رسانده که از جمله آن ها می توان به  تعویض سیال مبرد سیستم سرمایش از پروپیلن به پروپان ، خرید و نصب COLD BOX های جدید ، پیاده سازی مدیریت پسماند های عادی ، پیاده سازی پروژه های بهبود جهت مدیریت عوامل تاثیر کذار بر آلاینده های هوا ، انتقال بخار به فلر ۹۹۱ ، طراحی ، خرید و نصب مبدل  E-712 جدید ، پیاده سازی پروژه  از فشار انداختن واحد استحصال اتان و طرح آموزش محیط یار از جمله این موارد است.
همچنین شرکت پتروشیمی پارس در راستای عملکرد مسئولانه خود برای تولید پاک و سازگار با محیط زیست پروژه هایی همچون پروژه پاکسازی آلودگی خاک انبار آریا ساسول ،استفاده از گاز CO۲ فلر ۴۹۱ وارسال به پتروشیمی های پایین دستی،کاهش فلرینگ گاز احیاء با تغییر sequence تریترها، استقرار نظام مدیریت سبز در ساختمان های اداری،موتوردار کردن ولوهای واحد استحصال اتان ، گسترش فضای سبز بستانو، پروژه پایش آنلاین بر روی منابع نشر آلاینده های زیست محیطی و اجرای خط جدید برگشتی پروپان و بوتان را در حال اجرا دارد .


صیانت از محیط زیست و داشتن محیط زیستی سبز شعار اصلی پتروشیمی پارس
مهندس فهیم کلام «مدیر سلامت محیط زیست و ایمنی پتروشیمی پارس» با حضور در بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست  با اشاره به رویکرد مسئولانه پتروشیمی پارس  در خصوص محیط زیست اظهار داشت : شرکت پتروشیمی پارس در ماموریت های سازمانی صیانت از محیط زیست و داشتن محیط زیستی سبزرا جزو شعارهای اصلی خود قرار داده و تمام واحد ها به نوعی  در این رویکرد گام بر می دارند .
 وی در ادامه توضیح داد : بزرگترین اقداماتی که در راستای محیط زیست انجام شده بحث فلرینگ پتروشیمی پارس بوده که لاین بخار را به فلر خارجی سازمان منتقل کردیم که این موضوع باعث شده که ما هیچ آلاینده ای را وارد محیط زیست نکنیم .
به گزارش آرمان ملی آنلاین ، مهندس فهیم کلام  با اشاره به اینکه انجمن مدیریت سبز اروپا رویکرد انتقال بخار به فلر توسط پتروشیمی پارس را به عنوان یک طرح برتر انتخاب کرده است ، افزود : ما با موفقیت در این زمینه توانستیم  لوح تقدیر در سطح ۲ جایزه سبز مدیریت اروپا را کسب کنیم .


 آموزش ۹ هزار دانش آموز و ۹۰۰ محیط یار در راستای مسئولیت های اجتماعی
 وی همچنین با اشاره به فعالیت های پتروشیمی پارس در خصوص مسئولیت اجتماعی ، گفت :در حوزه مسئولیت های اجتماعی ۲ اتفاق مهم در پتروشیمی پارس اتفاق صورت گرفته است  . یکی از این موارد تربیت محیط یار است که طی ۴ سال اخیربیش از ۹ هزار دانش آموز و ۹۰۰ محیط یار را با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست تربیت کردیم ؛ البته در سال آتی نیز برنامه های خود را همگام با مدارس ادامه خواهیم داد و برای پایه های آموزشی ششم و هفتم  برنامه های آموزشی ویژه ای را تدارک دیدیم.


کاشت ۱۳ هزار اصله درخت در بستانو

مدیر سلامت محیط زیست و ایمنی پتروشیمی پارس افزود : شرکت پتروشیمی پارس همچنین از سال ۹۳ در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و صیانت از محیط زیست اقدام به انجام پروژه درختکاری در بیرون از مجتمع در کنار سد روستای بستانو در زمینی به مساحت حدوداً ۳۵ هکتار در ۳ فاز با استفاده از درختان بومی منطقه و سازگار با اکوسیستم منطقه آغاز کرد.
وی گفت : با کارهای کارشناسی که انجام شد تاکنون ۱۳ هزار اصله درخت بومی کاشته شده و برای امسال نیز برنامه ای برای کسترش فضای پارک و کاشت درختان منطقه داریم .
مهندس فهیم کلام  ادامه داد : این دو طرح مورد اجرا در حوزه پتروشیمی پارس اقدام جدیدی است که مورد عنایت بسیاری از سازمان ها از جمله آموزش و پرورش هم قرار گرفته است. در این رویکرد ها هدف اصلی  پتروشیمی پارس توجه به مردم منطقه بوده است .وی گفت : هدف اصلی پتروشیمی پارس صیانت از محیط زیست است که در این راستا تاکنون اقدامات مهم و موثری صورت گرفته و برنامه های متنوعی برای سال های آینده برنامه ریزی شده است .


اشتغال زایی با اجرای پروژه های محیط زیستی در منطقه عسلویه
مدیر سلامت محیط زیست و ایمنی پتروشیمی پارس در خصوص اشتغال زایی صورت گرفته برای اجرایی این پروژه گفت : در زمینه احداث پارک بستانو برای ۳۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی صورت گرفت .
این گزارش می افزاید ، شرکت پتروشیمی پارس دستاوردهای بسیاری در سطح داخلی و بین المللی کسب کرده است که در ادامه به مواردی از آن ها اشاره می شود .
*دریافت گواهینامه بنیاد جهانی انرژی سطح جوایز ملی مبنی بر کاندید شدن پروژه اصلاح آلودگی زیر زمینی با استفاده از روشهای بیولوژیکی سبز
*دریافت گواهینامه EAST از جامعه مدیریت سبز اروپا و کسب مدال و تندیس بنیاد جهانی انرژی به لحاظ برنده شدن پروژه اصلاح آلودگی زیر زمینی با استفاده از روش های بیولوژیکی سبز در بین ۱۱ پروژه ارائه شده سال ۲۰۱۶
* دریافت لوح رشد از جامعه مدیریت سبز اروپا در سومین دوره جایزه نشان بلوغ HSE
* اعطا گواهینامه و مدال بنیاد جهانی انرژی به مدیر عامل به منظور عضویت افتخاری در هیات مدیره بنیاد جهانی انرژی (۲۰۱۶)
*دریافت گواهینامه به عنوان عضو افتخاری در هیات رییسه انجمن مدیریت سبز اروپا (۲۰۱۵)
*عضویت حقوقی انجمن سبز ایران
* کسب لوح تقدیر سبز سطح ۱ از یازدهمین دوره جایزه مدیریت سبز ایران ۱۳۹۵
*کسب تندیس زرین سیزدهمین دوره ارزیابی مدیریت کیفیت ایران از پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت
*کسب رتبه سوم پژوهشهای توسعه ای در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی و دریافت لوح تقدیر از مقام ریاست جمهور
* یکی از بزرگترین تولید کنندگان سوخت پاک و تزریق آن به شبکه سراسری گاز کشور
*دریافت تندیس زرین صنعت برگزیده سبز کشور سال ۱۳۹۹
*دریافت تندیس سیمین صنعت سبز کشور سال ۱۳۹۹ برای اجرای طرح آموزشی محیط یار
*دریافت لوح واحد صنعتی سبز از کمیته «انتخاب صنعت، معدن و خدمات سبز سازمان حفاظت و محیط زیست کشور
این گزارش می افزاید ، بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست روز ۲۹ آبان ۱۴۰۱  با حضور۱۹ شرکت تابعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از جمله شرکت پتروشیمی پارس در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای  پتروشیمی ها در حفاظت از محیط زیست، کاهش آلایندگی ارائه می‌ شود .

پرچمداری پتروشیمی پارس  در صیانت از محیط زیست
پرچمداری پتروشیمی پارس  در صیانت از محیط زیست
پرچمداری پتروشیمی پارس  در صیانت از محیط زیست
پرچمداری پتروشیمی پارس  در صیانت از محیط زیست

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.