×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پست بانک کیش و کسب رتبه نخست در شاخص درآمد هزینه در سطح کشور

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، احد قویدل فرد مدیر کل فن آوری اطلاعات استان هرمزگان، عصر چهارشنبه پنجم خرداد در جلسه شورای فن آوری اطلاعات و ارتباطات کیش که با حضور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشور در سالن رازی مرکز همایش های کیش برگزار شد کسب رتبه نخست پست بانک در حوزه درآمد هزینه این منطقه در سطح کشور را شاخصی مهمی برشمرد.

مدیر کل فن آوری اطلاعات استان هرمزگان با بیان این که منابع پست بانک کیش ۳۱میلیارد تومان است و شاخص مصارف منابع ۱۹۴درصد است که از میانگین استان پیشی گرفته و با ۱۹۴درصد این شاخص را به خود اختصاص داده است گفت: مطالبات معوقه در جزیره کیش به میزان ۱۵میلیارد و ۷۰۰ میلیون و شاخص درآمد هزینه ۲هزار و ۲۵ میلیون بوده که در این شاخص رتبه نخست را از آن جزیره کیش کرده است

احد قویدل فرد با اشاره به شاخص های ارتباطی حوزه اطلاعات جزیره کیش، اظهار داشت: شاخص های حوزه ریگلاتوی جزیره کیش با سه مرکز مخابرات در حوزه تلفن ثابت این منطقه به ساکنان کیش خدمات ارائه می دهند.

به گفته قویدل فرد سه مرکز مخابراتی فعال در جزیره کیش دارای ۳۴۳۵ پورت است که ۲۴۲۶۶مشترک از این خدمات بهره برداری می شوند.

مدیر کل فن آوری اطلاعات استان هرمزگان تصریح کرد: در حوزه پوشش تلفن همراه در جزیره کیش با تفکیک سه اپراتور کشور؛ اپراتور همراه اول به ترتیب میزان پوشش ۲”G،۳G،۴”G، ۹۹٫۸، ۹۹٫۷ و ۸۷ درصد است.

احد قویدل فرد در ادامه سخنان خود در خصوص میزان پوشش تلفن همراه اپراتور دوم گفت: میزان پوشش نسل دوم شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل نسل دو ۹۷٫۴، پوشش نسل سوم ۹۷٫۴ و پوشش نسل چهارم ۹۱٫۳بر آورد شده است.

قویدل فرد افزود: شرکت رایتل در نسل سوم ۹۹٫۷ و در نسل چهارم نیز ۵۵٫۵ بوده است که که اداره کل تنظیم مقررات منطقه جنوب شرق نتایج به دست آمده از اندازه گیری را در مهر ماه سال گذشته ارائه کرده است.

وی با بیان این که شرکت مخابرات استان هرمزگان جزیره هندورابی را به نسل سوم تلفن همراه مجهز کرده است اظهار داشت: هم اکنون در تمام نقاط جزیره تعداد ۴ دفتر پیشخوان فعال هستند.

مدیر کل فن آوری اطلاعات استان هرمزگان در خصوص اینترنت ثابت در جزیره کیش افزود: “تی سی آی” شرکت مخابرات ایران و شرکت های دیگر نیز با ۱۶۶۸۴ مشترک اینترنت ثابت در جزیره کیش فعال هستند که بیشترین مشترک “ای دی اس ال” تلفن مخابرات، ایرانسل و مبین نت در مرحله دوم و سوم قرار دارد.

احد قویدل فرد در رابطه با شاخص های حوزه ارتباطات زیر ساخت جزیره کیش اظهار داشت: توسعه شبکه کابل فیبرنوری در استان ۳۸۸۱ کیلومتر است که از این میزان ۱۸۲ کیلومتر با احتساب فیبرهای دریایی و مسیر دوم پشتیبان در این منطقه به عنوان یک زیر ساخت وجود دارد.

قویدل با بیان این که ظرفیت انتقال اینترنت ۶۵ گیگ و در استان ۷۷۴ گیگ است افزود: از این ۶۵ گیگ ظرفیت شبکه انتقال جزیره ۱ و نیم گیگ به جزیره لاوان اختصاص داده شده و پهنای باند قابل واگذاری در استان ۳۸۰ گیگ که در جزیره کیش این میزان ۴۰ گیگ است و هم اکنون ۱۲ گیگ توسط شرکت ارتباطات زیر ساخت واگذار شده است.

به گفته قویدل شاخص های حوزه پست در جزیره کیش تعداد واحدهای پستی این منطقه ۵ مورد و تعداد واحدهای پستی استان ۲۳۱ است که درآمد ۱۲ ماه سال گذشته حدود ۲۵ میلیارد تومان بود که سهم جزیره کیش ۶۳۱میلیون تومان محاسبه شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ترافیک صادره ۱۲ ماه سال در استان ۲ میلیون و ۲۸۰هزار برآورد شده است که از میزان ۶۹هزار سهم جزیره کیش بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.