×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پشتیبانی وزارت امور خارجه هند از سرمایه‌گذاری هندی‌ها در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران

به گزارش تجارت گردان به نقل از فرینا، حجت الله عبدالملکی در این دیدار ضمن ارائه ظرفیت‌های موجود برای همکاری‌های بین‌المللی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بخصوص با کشور هند به منظور توسعه سرمایه گذاری، به تشریح معافیت‌ها، مشوق‌ها و مزیت‌های موجود در این مناطق پرداخت.

عبدالملکی در ادامه به ارائه خصوصیت‌های ویژه اقتصادی در این مناطق اشاره کرد و افزود: پایین بودن هزینه فعالیت اقتصادی، وجود زیرساخت‌های توسعه یافته، دسترسی به بازار داخلی، کشورهای همسایه و بازارهای جهانی، همچنین سهولت کسب و کار و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی از جمله ویژگی‌هایی است که باعث شده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران چند گام از رقبای داخلی و خارجی خود جلوتر باشند.

وی در این دیدار به معرفی  1000 بسته سرمایه گذاری در مناطق و آزاد و ویژه اقتصادی ایران پرداخت.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه هند هم در این دیدار با تاکید بر توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور، از الگوی تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران استقبال کرد.

دامو راوی گفت: تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند در تسریع فرآیند سرمایه‌گذاری بسیار موثر باشد.

در ادامه این نشست در خصوص همکاری‌های اقتصادی با شرکت‌های هندی در شرایط تحریم ایران گفتگو شد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این خصوص اظهار داشت: با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، شرکت‌های سرمایه‌گذاری زیادی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشغول به فعالیت هستند.

در این نشست مقرر شد معاون اقتصادی وزارت امور خارجه هند ظرفیت‌های اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران را به اطلاع سرمایه‌گذاران هندی برساند و همچنین پیگیری لازم را از بانک مرکزی هند جهت تسهیل مبادلات پولی و بانکی بین ایران و هند به عمل آورد.

حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که به منظور حضور در بیست و هفتمین دوره کنفرانس سرمایه گذاری WAIPA از تاریخ ۲۰ تا ۲۳ آذر ماه در شهر دهلی نو ـ هند در حال برگزاری است به کشور هند سفر کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.