×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پمپئو در ریاض؛ آخرین نفس‌های فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایرنا، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) در صفحه توئیترش نوشت: از دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان خوشحال هستم. شراکت و همکاری امنیتی و اقتصادی ما قوی است و ما آن را برای پیشبرد اقدامات در مسیر مقابله با نفوذ ایران در خلیج فارس، اهداف اقتصادی تحت طرح ۲۰۳۰ و اصلاحات حقوق بشری به کار خواهیم بست.
وزیر خارجه آمریکا همچنین در توییت دیگری ضمن اشاره به سابقه روابط واشنگتن- ریاض، دیدارش با ولیعهد عربستان را سازنده خواند.
پمپئو در دومین سفر خاورمیانه‌ای خود که با هدف ایران هراسی و نیز تکاپو برای عادی سازی روابط میان عربستان و اسرائیل صورت گرفته است، یکشنبه شب با “محمد بن سلمان” ولیعهد و وزیر دفاع عربستان دیدار کرد.
خبرگزاری واس عربستان در این زمینه گزارش داد، دو طرف در این دیدار روابط دوستانه و زمینه‌های همکاری دوجانبه میان واشنگتن و ریاض و راه‌های گسترش آن را بررسی کردند.
آخرین تحولات در منطقه خاورمیانه و تلاش‌ها در این باره از دیگر محورهای گفت وگوی بن سلمان و پمپئو بود.
رسانه های اسرائیلی نیز امروز گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به همراه تیمی از مقامات ارشد موساد در سفری مخفیانه به عربستان، با پمپئو و بن سلمان دیدار کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.