×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
پهلوگیری ۷ کشتی حامل کالاهای اساسی امروز در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری اولین محموله گندم اهدایی هندوستان به افغانستان در ۴ ساعت/ توان تخلیه و بارگیری ۵۰ درصد از کالاهای اساسی کشور در چابهار/ ثبت رکوردی جدید در تخلیه و بارگیری کالای اساسی

تجارت گردان | پهلوگیری ۷ کشتی حامل کالاهای اساسی امروز در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری اولین محموله گندم اهدایی هندوستان به افغانستان در ۴ ساعت/ توان تخلیه و بارگیری ۵۰ درصد از کالاهای اساسی کشور در چابهار/ ثبت رکوردی جدید در تخلیه و بارگیری کالای اساسی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ورود اولین پارت از گندم ترانزیتی اهدایی افغانستان توسط ۲۰۳ کانتینر به بندر چابهار اظهار داشت:عملیات تخلیه و بارگیری این میزان بار گندم اهدایی دولت هندوستان به افغانستان به محض ورود به بندر شهید بهشتی چابهار با سرعت هرچه بیشتر و طی ۴ ساعت انجام شد.

وی افزود: این مساله نشان دهنده این است که بندر چابهار امروز با مدرن‌ترین و به روز‌ترین تجهیزات تخلیه و بارگیری، نقش بسزایی در حمل و نقل و تخلیه کالا ایفا می‌کند. این توانایی باعث شده تا بندر چابهار هم اکنون هیچ محدودیتی درخصوص تخلیه و بارگیری انواع کالاها نداشته باشد.

آقایی گفت: در حال حاضر ۳ مکنده در بندر چابهار کار تخلیه و بارگیری به خصوص بارهای فله را انجام می‌دهند. این مکنده‌ها با توانایی تخلیه ۶۰۰تن در ساعت، می‌توانند سالانه ۷ میلیون تن بار را تخلیه کنند که این حجم تقریبا ۵۰ درصد از حجم کل کالای اساسی کشور است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مطمئنا ترانزیت در رونق اقتصادی سیستان و بلوچستان و محور شرق نقش بسیار مطلوبی خواهد داشت. در این خصوص از جمله مزیت‌ها برای استان بحث ناوگان حمل و نقل است که کاملا درگیر و ذی‌نفع خواهد شد. همچنین در کنار قسمت‌های حمل و نقلی قطعا سیستم‌های خدماتی در مسیر و بین راه‌ها از این فرآیند و این مزیت ترانزیت منتفع می‌شوند.

وی افزود: این مزیت و قابلیت منحصر به فرد چابهار در بحث ترانزیت باعث شده تا این بندر امروز یکی از بنادر پررونق در این مبحث باشد که توانسته نقش بسیار خوبی را در پیوند منطقه‌ای ایفا کند.

بهروز آقایی در پایان در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت ورود کشتی‌ها به این بندر در چه شرایطی است، اظهار داشت: امروز  ۷ کشتی کالای اساسی شامل گندم، جو و برنج وارد بندر چابهار شد که عملیات پهلوگیری آنها انجام و آماده تخلیه می شوند. تخلیه و بارگیری ۳۴۰ هزار تن بار این کشتی ها برای انتقال به مراکز هدف شبانه روزی است و قطعا با توجه به امکانات موجود در بندر چابهار شاهد ثبت رکوردی جدید در این حوزه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در کشور خواهیم بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.