×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
پوتین: حضورمان در طرطوس سوریه برای تضمین ثبات این منطقه است

تجارت گردان | پوتین: حضورمان در طرطوس سوریه برای تضمین ثبات این منطقه است

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از شبکه خبری المیادین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جمع فرماندهان وزارت دفاع کشورش با اشاره به حضور نیروهای این کشور در سوریه اظهار کرد: حضور روسیه در طرطوس سوریه در راستای تضمین صلح و ثبات در این منطقه است.

وی افزود: ارتش روسیه همچنان نقش مهمی در دستیابی به صلح در سوریه ایفا می‌کند، به عنوان مثال گروه‌های نیروی هوایی و دریایی، کشتی‌ها و گروه زیر دریایی که در پایگاه هوایی حمیمیم  و پایگاه دریایی بندر طرطوس حضور دارند، ضامن صلح و ثبات در این کشور هستند.

مسکو و دمشق پیشتر درباره اجاره بندر دریایی طرطوس به روسیه به مدت ۴۹ سال توافق کرده بودند.

وی افزود: روسیه باید مانع از تجاوز به خود و هم‌پیمانانش شود.

پوتین در ادامه عنوان کرد: باید عملیات احتمالی آمریکا برای استقرار موشک‌های میانبرد و کوتاه برد در سراسر جهان رصد شود.

وی خاطرنشان کرد: روسیه سامانه‌های موشکی جدیدی که قادر به بازدارندگی در برابر هرگونه تجاوزی به آن و هم‌پیمانانش باشند، ایجاد خواهد کرد.

این مقام روس در ادامه با بیان اینکه باید سلاح ها و تجهیزات نظامی ساخت روسیه فراتر از نمونه‌های غربی‌شان باشند، تأکید کرد: تعادل در این زمینه برای ما رضایت‌بخش نیست.

این مراسم با حضور اعضای شورای امنیت روسیه، رهبری دو مجلس پارلمان، سران مناطق نظامی و فرماندهان تمام یگان‌های مهم برگزار شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در سخنانی در هیئت وزارت دفاع روسیه درباره فعالیت‌های نظامی مختلف این کشور در سال ۲۰۱۹ سخنرانی کرد. همچنین انتظار می‌رود رئیس کشور روسیه اهداف جدیدی برای ارتش در سال آتی میلادی تعیین کرده و حوزه‌های توسعه که برای ارتش و نیروی دریایی طراحی شده است، اعلام کند.

پوتین در بخشی از سخنانش با اشاره به پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد با آمریکا گفت: ما باید به استقرارهای مرتبط با موشک‌هایی که سابقا طبق پیمان آی‌ان‌اف در اروپا و آسیا ممنوع بودند، نظارت کنیم.

مسکو پیشتر از واشنگتن خواسته بود از استقرار موشک‌هایی در نزدیکی مرزهای روسیه، پس از خروج آمریکا از پیمان آی‌ان‌اف در اوت ۲۰۱۹ خودداری کند. کرملین هم در عوض وعده داد تا در صورتی که واشنگتن این پیشنهاد را بپذیرید، موشک‌های خودش را مستقر نکند.

به گفته پوتین، روسیه باید از بازدارندگی مقابل تخاصمی که این کشور را هدف می‌گیرد، اطمینان حاصل کند. پوتین گفت: روسیه آمادگی دارد تا درباره توافق‌های جدید کنترل تسلیحاتی همکاری کند اما بدون آن‌ها، به توسعه برنامه‌ هسته‌ای خودمان ادامه می‌دهیم.

رئیس‌جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنانش همچنین گفت، سهم تسلیحات مدرن در مثلث هسته‌ای به ۸۲ درصد رسیده است.  

رئیس‌جمهوری روسیه قرار است فردا (چهارشنبه) برای بررسی دستاوردهای ۲۰۱۹ و برنامه‌های آینده نشست با کابینه برگزار کند. پوتین در صحبت‌هایش به تسلیحات جدید و ارتقا یافته که به پیشرفت سیستم مدیریت نیروهای مسلح روسیه کمک کرده است، اشاره داشت.

او افزود، فرماندهی و کنترل نیروهای مسلح روسیه به واسطه معرفی سیستم‌های تسلیحاتی جدید و مدرن‌سازی موجود، به طور قابل توجهی بهبود یافته است. گام‌های مهمی در جهت بهبود سیستم‌های کنترل و ارتباطات، اطلاعات و جنگ الکترونیکی و در درجه اول از طریق معرفی جدیدترین فناوری‌ها در جمع‌آوری، انتقال و پردازش اطلاعات برداشته شده است.

پوتین در ادامه گفت‌، نیروهای هسته‌ای روسیه توانایی‌های افزایش‌یافته خود را در رزمایش‌ها نشان داده‌اند. رئیس‌جمهوری روسیه گفت: با استفاده از تجهیزات جدید، نیروهای نظامی وظایف تاکتیکی و غیر استاندارد را حین تمرینات، مانورها و تست‌های آمادگی ناگهانی جنگی بطور منظم تمرین می‌کنند. بنابراین، نیروهای هسته‌ای به طور قانع‌کننده توانایی‌های خود را در مانورهای Grom-۲۰۱۹ نشان داده‌اند، در حالی که ناوگان هوایی تمام وظایف تعیین‌شده در چارچوب مانورهای سپر اقیانوس را انجام داده‌اند.

ولادیمیر پوتین همچنین گفت، هماهنگی میان نیروهای مسلح هشت کشور برای اولین بار در مانورهای ضد تروریسم Tsentr-۲۰۱۹ به آزمایش گذاشته شد. به گفته او، روسیه در حال ورود به سطح جدیدی از همکاری نظامی بین‌المللی است. رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین به این موضوع اشاره کرد که جهان با شرایط ویژه‌ای مواجه است چرا که هیچ کشوری به جز روسیه‌ تسلیحات مافوق صوت ندارد. پوتین همچنین گفت، روسیه روی توسعه موشک کروز مافوق صوت Zircon قابل استقرار در سطح و دریا کار می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.