×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پوکو اف ۳ و پوکو X3 Pro معرفی شدند – شبه‌پرچمدارانی به شدت جذاب!

این گوشی نسخه قوی‌تر پوکو X3 به حساب می‌آید و روز گذشته تقریباً همه مشخصات آن در اینترنت لو رفت. امروز با رونمایی رسمی از آن مشخص شد که X3 Pro دقیقا از همان مشخصات بهره می‎برد. با این حال یک نگاه کوتاهی خواهیم داشت به این موارد.

X3 Pro دارای یک نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی DotDisplay (حفره به شکل نقطه برای دوربین سلفی) است. از آنجاییکه در مراسم رونمایی اشاره‌ای به تکنولوژی ساخت آن نشد، نتیجه می‌گیریم این نمایشگر LCD است. با این حال، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، نرخ نمونه‌برداری تاچ ۲۴۰ هرتز و رزولوشن Full HD+ برای آن در نظر گرفته شده است.

قلب تپنده این گوشی چیپست اسنپدراگون ۸۶۰ کوالکام است که با ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم LPDDER4X و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 همراه خواهد شد. دوربین اصلی این دستگاه از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی IMX582 سونی بهره می‌برد. این دوربین با یک سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید ۱۱۹ درجه، یک سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو از فاصله نزدیک همراه شده است. دوربین سلفی گوشی هم که در حفره دورن نمایشگر جای گرفته ۲۰ مگاپیکسلی است.

شیائومی برای گوشی شبه پرچمدار جدید خود یک باتری ۵۱۶۰ میلی آمپرساعتی در نظر گرفته و یک شارژر ۳۳ وات هم درون جعبه برای شارژ آن قرار داده است. سیستم عامل این دستگاه اندروید ۱۱ بوده که با پوسته MIUI 12 برای گوشی‌های پوکو شخصی سازی شده است. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به بلندگوهای استریو، جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون و پوشش گوریلا گلس ۶ برای نمایشگر اشاره کرد. Poco X3 Pro همچنین دارای سیستم خنک کننده مسی و چند لایه گرافیتی برای پخش گرما بوده که پوکو اسم آن را LiquidCool Technology 1.0 Plus نامیده است.

این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و برنزی راهی بازار خواهد شد. نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایت آن ۲۴۹ یورو و نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایت آن ۲۹۹ یورو قیمت دارد که البته در فروش اولیه (۴ تا ۱۲ فروردین) با ۵۰ یورو تخفیف عرضه خواهند شد.

مشخصات گوشی پوکو اف ۳ شیائومی

جدیدترین عضو از خانواده پوکو اف، شباهت زیادی به Redmi K40 دارد که از جمله آنها می‌توان به دو حفره بزرگ دوربین در قاب پشتی، برای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اصلی و ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی AMOLED  با رزولوشن Full HD+، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری تاچ ۳۰۰ هرتز اشاره کرد.

پوکو اف ۳ دارای چیپست اسنپدراگون ۸۷۰ کوالکام با پشتیبانی از شبکه ۵G بوده و از یک باتری ۴۵۲۰ میلی آمپرساعتی و شارژر ۳۳ وات بهره می‎برد. هسته اصلی این پردازنده در ۳٫۲ گیگاهرتز کلاک شده و از رم LPDDR5  و حافظه UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند. این گوشی دارای موتور ویبره در محور X بوده و از بلندگوهای دوگانه تیون شده توسط Dolby Atmos در لبه بالا و پایین بهره می‌برد. محور میکروفون سه گانه این گوشی هم امکان دریافت صدای فراگیر ۳۶۰ درجه را برای فیلمبرداری مهیا کرده است. قابلیت زوم صدا نیز برای فوکوس روی سوژه در زمان فیلمبرداری و سیستم خنک کننده مشابه X3 Pro برای پوکو اف ۳ در نظر گرفته شده است.

این گوشی در دو نسخه با ۶/۸ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و در سه رنگ سفید، مشکی و آبی راهی بازار خواهد شد. قیمت نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی ۳۴۹ یورو و نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایتی ۳۹۹ یورو خواهد بود. اما در فروش اولیه (۷ تا ۱۷ فروردین) مانند پوکو ایکس ۳ پرو با ۵۰ یورو تخفیف عرضه خواهد شد.  

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.