×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
پویش افتتاح طرح های بزرگ صنعتی و معدنی در کشور

تجارت گردان | پویش افتتاح طرح های بزرگ صنعتی و معدنی در کشور

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت صمت، سعید زرندی اظهار کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام از اهداف مهمی است که در سال جاری به آن اهتمام خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه موضوع بهره وری سرمایه باید بسیار جدی مورد توجه قرار گیرد افزود: در حال حاضر هزاران طرح با میلیارد‌ها تومان سرمایه به صورت نیمه تمام است و از طرفی سرمایه گذاران جدیدی می‌خواهند وارد بخش تولید شوند و از صفر کار خود را آغاز کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت افزود: معقول این است که سرمایه گذار جدید را به طرف واحد‌های راکد و تعطیل و یا واحد‌های نیمه تمام هدایت کرد تا از اتلاف منابع جلوگیری کرد.

وی گفت: فقط بیش از ۱۲ هزار واحد بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کشور وجود دارد.

زرندی تصریح کرد: به سازمان‌های استانی تاکید کردیم در سال جاری این موضوع را در دستور کار خود قرار بدهند و در سامانه بهین یاب نیز لیست تمام واحد‌های نیمه تمام مشخص شده است.

وی گفت: البته تحقق این امر، مستلزم تعامل دو طرف سرمایه گذار جدید و تولید کننده است و باید در این خصوص فرهنگ سازی هم بشود.

معاون طرح و برنامه وزارت افزود: برای سال جاری احیا ۲ هزار و ۲۰۰ واحد تعطیل را برنامه ریزی کرده ایم که در این زمینه هم می‌توانیم از سرمایه گذار جدید استفاده کرد.

زرندی در بخش دیگر سخنان خود به توانمندی‌های استان البرز اشاره کرد و گفت: البرز می‌تواند روی صنایع دارویی و‌های تک تمرکز کند و و زارت صنعت، معدن و تجارت در سال جهش تولید از تولید دارو با فناوری بالا، واکسن و… حمایت می‌کند

معاون طرح و برنامه افزود: توجه به مسائل محیط زیست برای ما بسیار مهم است، اما معتقد هستیم در موضوعات محیط زیست باید یک تغییر نگاه اتفاق بیفتد.

زرندی توضیح داد: در استان تهران و البرز به سختی اجازه توسعه واحد‌های تولیدی به خاطر محیط زیست داده می‌شود و این معضلی برای این دو استان است.

وی گفت: پیشنهاد ما این است که رده محیط زیستی از صنعت محور بودن به واحد محور بود تغییر کند.

معاون طرح و برنامه افزود: الان برخی از صنایع در لیست آلاینده‌ها قرار دارد در حالی که در همان صنایع، واحد‌های هستند که با تکنولوژی بالا حتی از برخی از صنایع که در لیست آلاینده‌ها هم نیستند، بهتر مسائل زیست محیطی را رعایت کنند.

زرندی گفت: ضوابط زیست محیطی شفاف و مشخص باشد و هر واحدی که بتواند آن را رعایت کند باید اجازه فعالیت بگیرد نه اینکه، چون در لیست صنایع آلاینده است نتواند کار کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.