×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
پیاده‌سازی حاکمیت فناوری اطلاعات در اولویت برنامه‌ها است

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک دی، ارجمندی در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش ها و اقدامات همکاران معاونت فناوری اطلاعات در توسعه بانکداری الکترونیک و پشتیبانی شبانه روزی خدمات گفت: بی شک امروزه مهمترین رکن پیشگام بودن در نظام بانکی، برتری در حوزه فناوری اطلاعات و توسعه فناوری‌های نوین است.
وی افزود: تغییر گفتمان حاکم بر مقوله بانکداری در دنیا و لزوم عبور از بانکداری سنتی به دیجیتال، هزینه کردن در حوزه فناوری اطلاعات را به یک سرمایه‌گذاری ارزشمند تبدیل کرده است که آثار آن در بلند مدت، موجب ایجاد مزیت رقابتی برتر بانک در میدان عمل خواهد شد.
ارجمندی با اشاره به لزوم پیاده‌سازی راهبری و حاکمیت فناوری اطلاعات در بانک دی تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های هیئت مدیره در حال حاضر، تعریف و پیاده‌سازی «حاکمیت و راهبری فناوری اطلاعات» و تدوین مدلی برای بانکداری دیجیتال در بانک است که مقدمات ابتدایی آن با تشکیل شورای عالی فناوری اطلاعات در بانک انجام شده است.
وی افزود: راهبری و حاکمیت فناوری اطلاعات بخشی یکپارچه از رهبری کلان بانک است که علاوه بر ارائه راهبرد‌ها و سیاست‌های لازم برای استفاده از فناوری اطلاعات در سازمان، دربرگیرنده ساختار و فرآیندهایی است که این اطمینان را به هیئت مدیره می‌دهد که فناوری اطلاعات در جهت برآورده کردن اهداف بانک حرکت می‌کند.
رییس هیئت مدیره بانک دی عبور از بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجیتال را یکی دیگر از ضرورت‌های تغییر نگاه استراتژیک در این بانک دانست و تاکید کرد: امور حوزه فناوری اطلاعات نباید محدود به امور روزمره و سنتی بانکی باشد بلکه باید بر اساس یک سند راهبردی تعریف پروژه‌های کلان در دستور کار قرار گیرد و در چارچوب یک بودجه مشخص و مجزا از بودجه سالیانه بانک پیگیری و اجرا شود.
وی افزود: یکی از پروژه‌های حیاتی برای بانک دی پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال است که در مراحل ابتدایی پیاده‌سازی است و در آینده‌ای نزدیک نقشه راه بانکداری دیجیتال باید ترسیم شود.
ارجمندی در پایان سخنانش با اشاره به لزوم شفافیت در ارائه گزارش به نهادهای بالادستی و ذینفعان بر لزوم آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای «گزارشگیری شفاف مالی» و افزایش «امنیت شبکه» تاکید کرد.
در ادامه این دیدار محمدعلی بخشی‌زاده، عضو هیئت عامل و معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک ضمن ابراز خرسندی از حضور رییس هیئت مدیره در جمع همکاران معاونت فناوری اطلاعات گفت: به همت همکاران و نگاه ویژه هیئت مدیره به حوزه فناوری اطلاعات، تنوع خدمات مبتنی بر بانکداری الکترونیک گسترش چشمگیری پیدا کرده است به گونه‌ای که در سال جاری با تجهیز تمامی شعب سراسر کشور به دستگاه‌های خودگردان، بانک دی به تنها بانک خودگردان در نظام بانکی ایران و حایز رتبه اول در شبکه بانکی بر اساس نسبت تعداد خودپرداز به تعداد شعبه تبدیل شد.
وی افزود: بانکداری دیجیتال در بانک دی با راه اندازی خدمت افتتاح حساب غیر حضوری و تعریف امضای دیجیتال برای مشتریان در بستر همراه بانک و اینترنت بانک جدید آغاز شده است و در آینده نزدیک با راه‌اندازی خدمت ویدئوی هوشمند در همراه بانک، امکان احراز هویت و افتتاح حساب غیرحضوری از این طریق نیز به تنوع خدمات بانک افزوده خواهد شد. معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه امنیت شبکه گفت: امنیت سایبری در بانک دی نسبت به سال های گذشته بیشتر شده و تلاش ما بر این است که با بهره گیری از شیوه های روزآمد، به مطلوب ترین حد امنیت دست یابیم که در این راستا ارتباط گسترده، مستمر و هدفمندی با مرکز مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری و مرکز کاشف بانک مرکزی و تدوین سند بلوغ امنیت اطلاعات بانک دی برای حصول تمامی ابعاد امنیت فناوری اطلاعات در بانک انجام شده است.
در پایان این نشست، رییس هیئت مدیره بانک دی از ادارات معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بازدید کرد که در جریان این بازدیدها سعید یوسفی اصل، رییس اداره توسعه نرم‌افزار و اطلاعات پایه، کامران عبداللهی، رییس اداره خدمات نوین بانکی، محمدعلی رفیع‌زاده، رییس اداره مرکز داده و زیرساخت و سیدعلیرضا میرمرادی، رییس اداره شبکه و امنیت اطلاعات به تشریح اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش روی این حوزه ها پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.