×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیروزی یزدانی و تیلور با ضربه فنی/شکست اطری برابر حریف ژاپنی و پیروزی زارع در دومین مبارزه

پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان به عنوان نخستین مرحله از انتخابی المپیک پاریس روزهای ۲۵ تا ۲۸ شهریور ماه در بلگراد پایتخت کشور صربستان برگزار می‌شود.

این پیکارها امروز (شنبه) در اوزان ۶۱، ۷۰، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم از ساعت ۱۲ به وقت ایران در سالن ورزشی اشتارک آره‌نا شهر بلگراد آغاز شد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور ۴۸ کشتی‌گیر برگزار می‌شود، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم لاورنس از استرالیا را در حالی که با نتیجه ۸ بر ۲ پیش بود با ضربه فنی حریفش را شکست داد و به مرحله بعد صعود کرد.

یزدانی در این مرحله برابر بایماباسورن از مغولستان را با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست داد و به یک چهارم نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله مایلز آمینه دارنده مدال برنز المپیک از سن مارینو را پیش رو دارد.

دیوید تیلور نیز در نخستین مبارزه خود برابر حریفی از مراکش در فاصله ۱۵ ثانیه بعد از آغاز کشتی، با اجرای فن سر وته یکی، حریفش را ضربه فنی کرد. تیلور در مرحله بعد گریل از اتریش را شکست داد و ماگومد شاریپوف از بحرین را پیش رو دارد.

دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا در آن طرف جدول قرار دارد و تا دیدار فینال با یزدانی روبرور نخواهد شد.

امیرمحمد یزدانی آزادکار وزن ۷۰ کیلوگرم که در مبارزه نخست خود حریف لهستانی را شکست داده بود در مبارزه دوم برابر ماگومد خانی‌اف از جمهوری آذربایجان ۶ بر صفر پیروز شد و به مرحله راه یافت. یزدانی درمحله بعد باید به مصاف ارنظر آکماتالیف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قرقیزستان برود.

در وزن ۶۱ کیلوگرم رضا اطری که در دور نخست استراحت داشت در دور دوم برابر کودای اوگاوا از ژاپن با نتیجه یک بر یک شکست خورد. اوگاوا در پیکارهای قهرمانی آسیا برابر یاسین رضایی نماینده کشورمان شکست خورده بود.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم مقابل یونووان اسمیت از پورتوریکو با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. زارع در دور بعد باید با مصاف دانیل لیگتی از مجارستان برود که سابقه پیروزی مقابل او را دارد.

طاها آکگل هم در مبارزه دوم خود حریف جمهوری آذربایجان را شکست داد و به جمع هشت نفر برتر راه یافت. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.