×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیشگامی مقتدرانه ال‌جی در توسعه فناوری ۶G

ال‌جی از انتصاب مجدد دکتر Lee Ki-dong، دستیار معاون مدیرعامل در آزمایشگاه تحقیق و استاندارد ال‌جی به سمت رئیس کارگروه توسعه فناوری نسل بعدی(Next G) خبر داد. دکتر Lee بار اول در سال ۲۰۲۱ برای این سمت انتخاب شد و با انتشار این خبر تا ماه می سال ۲۰۲۵ به عنوان رئیس کارگروه به فعالیت خود ادامه خواهد داد. انتصاب مجدد ایشان به این سمت نشان‌دهنده رهبری مثال زدنی ایشان و ال‌جی در دو سال گذشته است.

این کارگروه که در سال ۲۰۲۰ توسط اتحاد راه‌کار‌های صنعت ارتباطات از راه دور (ATIS) با هدف بنیادین پیشرفت فناوری ۶G تأسیس شد، از ۶ کارگروه شامل کارگروه برنامه‌های کاربردی، فناوری و نقشه راه ملی ۶G تشکیل شده است. با تجاری‌سازی ۶G که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۹ آغاز شود بیش از ۱۰۰ شرکت با زمینه‌های مختلف فعالیت شامل حامل‌های اصلی موبایل در آمریکای شمالی به این اتحاد پیوسته‌اند تا به شکلی فعالانه به “چرخه عمر تبدیل فناوری NGA به ۶G” که شامل پژوهش، توسعه و تولید، راهبری استانداردها، آمادگی بازار و پیاده‌سازی است، شتاب بخشند. 

انتصاب مجدد دکتر Lee اتفاقی برجسته برای ال‌جی و گواهی بر پیشگامی جهانی این شرکت در سفر به سوی پیشبرد ۶G است. ۶G فن‌آوری‌ای است که نقشی حیاتی در تحول و تکامل بسیاری از زمینه‌ها شامل حمل و نقل، متاورس، شهر هوشمند و تولید دارد. ال‌جی به عنوان تنها شرکت آسیایی که در رهبری اتحادیه ۶G نقش دارد در آمریکای شمالی بر پیشرفت ابتکار عمل‌های مشخص شده در نقشه راه اتحاد مانند فراهم کردن ملزومات فنی ۶G و کشف کاربردهای جدید برای آن نظارت می‌کند. 

ال‌جی با همکاری با سازمان‌ها و شرکت‌های متنوع برای پیشبرد فناوری تعهد و تخصص خود در زمینه ۶G را به نمایش می‌گذارد. در سال گذشته ال‌جی در موسسه Fraunhofer Heinrich Hertz Institute (HHI) واقع در شهر برلین در آلمان ارسال و دریافت داده ۶G THz از فاصله ۳۲۰ متری در فضای باز را با موفقیت آزمایش کرد. به علاوه، این شرکت در همکاری با موسسات دانشگاهی از تجربه و تخصص خود در زمینه ارتباطات و موبایل برای توسعه فناوری‌های کلیدی ۶G استفاده می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۹ در یک همکاری با موسسه عالی علوم و فناوری کره (KAIST) مرکز تحقیقات LG-KAIST 6G  را تأسیس نمود.  

Dr. Kim Byoung-hoon مدیر فنی و معاون اجرایی ال‌جی الکترونیکس:”فناوری ۶G یک فناوری متحول کننده است که به نوآوری‌ها در حیطه‌های تجاری نوظهور مانند هوش مصنوعی، متاورس، رباتیک و حمل و نقل هوایی شهری شتاب می‌بخشد. ال‌جی با برنامه‌های بسیار پیشرفته تحقیق و توسعه خود و تعهدی استوار به همکاری‌های صنعتی نقش عمده‌ای در تحقق آینده شبکه ارتباطات ایفا می‌کند.”

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.