×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیش بینی بارش نیم‌متری برف در استان‌های غربی

تجارت گردان | پیش بینی بارش نیم‌متری برف در استان‌های غربی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  شبکه خبر،  سازمان هواشناسی اعلام کرد که از بعدازظهر امروز، پنجم دی ماه، جنوب استان آذربایجان غربی و غرب استان کردستان درگیر بارش برف خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر وقت فردا در این مناطق، حداکثر ۵۰ تا ۷۰ سانتی‌متر، برف ببارد.

همچنین در این مدت، ساکنان استان‌های کرمانشاه، همدان و مرکزی باید منتظر بارش برف به ارتفاع ۱۵ تا ۲۵ سانتی‌متر باشند.

این سازمان نسبت به مخاطرات لغزندگی جاده‌های کوهستانی توام با کولاک برف و کاهش دید در استان‌های تحت تاثیر بارش برف هشدار داد و از شهروندان و همچنین مسافران خواست ضمن احتیاط در تردد، تجهیزات مورد نیاز به همراه داشته باشند. 

کارشناس هواشناسی اعلام کرد: با ورود این سامانه، بارندگی‌ها در آذربایجان غربی، شرقی، کردستان و کرمانشاه آغاز شده است و هرچه زمان جلوتر می‌رود ابرهای باران زا مناطق بیشتری از غرب کشور را در بر می‌گیرد.

اصغری گفت: در لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خوزستان و حتی در کهگیلویه و بویراحمد باید منتظر بارش باران در ساعات آینده باشیم.

این کارشناس هواشناسی افزود: این شرایط را با تأخیر در زنجان و استان مرکزی نیز خواهیم داشت یعنی از فردا هموطنان ما در البرز، قزوین، تهران، قم و نیمه غربی استان اصفهان باید منتظر بارش باشند.

وی گفت: تهران، البرز، اصفهان و اراک امروز نباید توقع تمیز شدن هوا را داشته باشند و از دیروز که انباشت آلاینده‌ها را داشتیم شاخص کیفیت هوا نشان می‌دهد که امروز نیز شرایط برای تمامی گروه‌ها نامناسب است و تا فردا پیش از ظهر نیز همین شرایط را خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی افزود: آب‌های جنوبی و شمالی کشورمان مواج خواهد بود و از روز جمعه بعد از ظهر باید منتظر وقوع بارش در تهران باشیم که شنبه و یکشنبه هوا خوب و سالم است و از روز دوشنبه و سه شنبه باید دوباره شاهد تراکم آلاینده‌ها باشیم.

برف و باران در محورهای ۸ استان 

سرهنگ نادر رحمانی در گفتگو با مهر ضمن اشاره به آخرین وضعیت محورهای شمالی اظهار داشت: شاهد تردد روان در محورهای هراز، چالوس، فیروزکوه و آزادراه قزوین- رشت در هر دو مسیر رفت و برگشت هستیم.

وی افزود: محورهای شمالی فاقد هر گونه مداخلات جوی هستند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی سایر محورها، گفت: همچنین شاهد تردد روان در تمامی محورهای اصلی کشور هستیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت جوی محورها، تصریح کرد: بارش برف و باران را در برخی از محورهای استان‌های ایلام، همدان، کرمانشاه، کردستان و زنجان شاهد هستیم. همچنین در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و لرستان شاهد بارش باران هستیم.

سرهنگ رحمانی ادامه داد: جهت تردد در محورهای کوهستانی و برف گیر کشور به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی الزامی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.