×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیش بینی رشد ملایم قیمت نفت تا پایان سال ۲۰۲۰

تجارت گردان | پیش بینی رشد ملایم قیمت نفت تا پایان سال ۲۰۲۰

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، محمد علی خطیبی نماینده اسبق ایران در اوپک گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به تصمیمی که اخیرا مورد توافق اوپک قرار گرفت، تا پایان جولای کاهش تولید نفت ادامه پیدا می‌کند.

او در ادامه با تاکید بر اینکه کشور‌ها ۸۰ درصد پایبند به تعهدات خود برای کاهش تولید بودند و تا انتهای سال نیز همچنان باید این مدیریت ادامه داشته باشد، افزود: تا پایان سال ۲۰۲۰ شیب ملایم افزایش قیمت نفت ادامه دارد و تا انتهای سال قیمت به بالای ۵۰ دلار صعود خواهد کرد.

خطیبی تصریح کرد: اوپک و متحدانش در واکنش به نابودی تقاضا بر اثر بحران شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت ها، در آوریل با کاهش تاریخی تولید به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز در ماه‌های مه و ژوئن موافقت کردند و طبق توافق اولیه اوپک پلاس که ۲۳ کشور در آن حضور دارند، مقرر شده بود که تولید نفت به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز در طول ماه‌های مه و ژوئن کاهش داده شود و سپس محدودیت عرضه تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۷.۷ میلیون بشکه در روز و از سال ۲۰۲۱ تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به ۵.۸ میلیون بشکه در روز تسهیل شود.

نماینده اسبق ایران تصریح کرد: البته مکزیک از همان ابتدا موافق کاهش تولید نبود و آمریکا عهده‌دار کاهش تولید این کشور شد، اما مابقی کشور‌ها موافق کاهش تولید هستند و حداقل تا انتهای ماه جولای ادامه خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.