×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
پیش بینی نشدن میزان تولید، علت واردات بی رویه پنبه

تجارت گردان | پیش بینی نشدن میزان تولید، علت واردات بی رویه پنبه

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: اواخر سال گذشته، به علت آنکه میزان تولید پنبه در کشور پیش بینی نشده بود برای برطرف کردن نیاز صنعت نساجی، مقدار زیادی نخ و پنبه وارد شد.
آقای عباس کشاورز افزود: تولید پنبه با نظارت یک تعاونی انجام می‌شود و دارای یک تشکل ملی است که بازار و تولید این محصول را مدیریت می‌کند و امسال هم تولید پنبه در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: در بهمن و اسفند سال گذشته پیش بینی درستی از میزان کاشت پنبه در بهار امسال نشد و برای اینکه برای صنعت نساجی مشکلی پیش نیاید واردات انجام شد، منتها این واردات به دلیل میزان کاشت بالای این محصول، نسبت به تولید داخلی متعادل نبود.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: مدتی است که با وزارت صمت و صنایع نساجی هماهنگی انجام شده است که میزان واردات متعادل شود و تولیدکننده داخلی از بابت واردات متضرر نشود.
کشاورز تاکید کرد: در حال حاضر بازار پنبه نامناسب نیست، کشاورزان نگران نباشند و اگر کشاورزان به هر دلیلی، مشکل فروش پنبه داشته باشند وزارت جهاد کشاورزی با خرید تضمینی ورود می‌کند و حتی اگر برای کشاورزان قیمت خرید تضمینی به صرفه نباشد خرید توافقی می‌کنیم. وی افزود: پنبه یک کالای باارزش است و حتما وزارت جهاد از تولید داخلی آن حمایت می‌کند.
کشاورز با اشاره به اینکه دولت امر بازرگانی را در وزارت صمت متمرکز کرده است گفت: پیشنهاد ما این است که در مورد واردات محصولات کشاورزی ابتدا باید حجم تولید از وزارت جهاد استعلام شود سپس در مورد کسری آن با وزارت صمت به توافق مشترک برسیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.